Aviseringar
Rensa alla

Gymma när man är 15?


Ämnesstartare

Tja! Jag har sommarlov just nu och är jävligt uttråkad hemma så jag tänkte gymma utomhus typ nästan varje dag men jag kommer inte gymma för hårt, är det här dåligt/bra för min kropp? 
SJUUUKT tacksam för svar 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Nä, inte om du kör lite lagom bara. 


   
SvaraCitera

Bara o köra på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade en klasskompis som började gymma när han var 13. Då var han 165. Han växte aldrig mer efter det. 


   
SvaraCitera
Cobrak

Visst fan kan du träna, men du får köra med måtta. Lagom är bäst. Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Turbo

akta så du inte blir för biff bara 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte farligt alls att träna. Inte ens att träna hårt. Att träna hårt är dessutom roligare då man faktiskt får tydliga resultat. Och du kommer inte sluta växa, det är en seglivad myt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är en jävla myt det där att man slutar växa OM det inte handlar om extremt tränande viket jag antar att du ej kommer syssla med. 
Tränade/gymmade som fan när jag var 15 år i hockeyn, slutade inte växa, var snarare positivt för hållning osv. 

Träna på i din egen takt, börja jävligt långsamt så du inte smäller av ena bröstmuskeln eller liknande, blir så jävla dålig stämning då. 
Det bästa är att börja med att ha sin kropp som belastning, dvs. inte köra med mycket vikter på stången vid knäböj/bänkpress osv. 


   
SvaraCitera
torg1

Har aldrig hört att det skulle vara farligt. Började när jag var 14 men sportade visserligen väldigt seriöst och mycket då


   
SvaraCitera

Jag är femton nu och snart 16. Jag har tränat sedan jag var 14. Och jag har inte växt så mycket sedan dess. Så jag skulle bara rekommendera dig att köra kardio än så länge. Alla mina vänner som inte tränar är mycket längre....

Du kan ju i alla fall styrke träna, men kom ihåg att käka bra och vila ordentligt annars så kommer du fucka upp din kropp ordentligt. 


   
SvaraCitera