Aviseringar
Rensa alla

Gymnasie ångest


Ämnesstartare

Inte för att ge folk skol ångest men skolan börjar om 2 veckor.

och nu är det så att jag råkar vara en liten 03:a alltså ska jag börja gymnasiet! 

Jag har kommit in på det jag vill och så men grejen är den att jag ska börja i en helt ny stad där jag inte känner nån och ingen jag känner kommer gå i samma stad som mig.

jag är LIVRÄDD, hur fan gör man för att passa in? Hur får man folk att gilla en? Hur får man vänner? Hur orkar man pendla? Asså ge mig tips eller nåt?


   
Citera

d kommer gå bra


   
SvaraCitera

och varför är det här viktigt...

>Hur orkar man pendla?

det, dock, det vet jag inte


   
SvaraCitera

jag går också på gymnasium och jag är fett taggad bortsett från alla uppstigningar 


   
SvaraCitera

Ska också börja å känner ingen. Tror inte det är värt att oroa sig Skål


   
SvaraCitera

Ta det lugnt så löser det sigGlatt skålande


   
SvaraCitera

Två veckor? Jag börjar förfan nästa vecka bruh


   
SvaraCitera

Börja prata med busschaufförer och gamla tanter på stan, sen förhoppningsvis kanske det går lättare och kasta sig in i samtalsämnen även med nya vänner. Kastade man inte en boll i dagis när man skulle låta alla få säga var sitt ord.. det var roligare med bollen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uhm


   
SvaraCitera

När jag började gymnasiet började jag också i en helt ny stad där jag inte kände till någon. De första veckorna var rätt så ångestfyllda, blev stressad över att alla andra verkade bli bästa vänner direkt och allt kändes lite ytligt. Med tiden blev jag dock jättebra vänner med flera trots att jag anses som ''blyg och tyst'' innan jag lär känna folk.

Grejen är att de flesta känner nog som du vilket kan bli lite hetsigt i början eftersom att det är en hög med ungdomar bara vill passa in. Detta kan dock göra så att man börjar ångra sina val osv i början men det kommer gå bra med tiden då allt blir mer avslappnat.

Var dig själv, gör inget du inte vill och var snäll så kommer allt gå skitbra!

Angående pendlingen så brukar de jag känner sova eller plugga de timmarna de pendlar. Rekommenderar starkt en frukt eller något på hemvägen. En apelsin på bussen är tro det eller ej helt underbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panemetsilvestris:
När jag började gymnasiet började jag också i en helt ny stad där jag inte kände till någon. De första veckorna var rätt så ångestfyllda, blev stressad över att alla andra verkade bli bästa vänner direkt och allt kändes lite ytligt. Med tiden blev jag dock jättebra vänner med flera trots att jag anses som ''blyg och tyst'' innan jag lär känna folk.

Grejen är att de flesta känner nog som du vilket kan bli lite hetsigt i början eftersom att det är en hög med ungdomar bara vill passa in. Detta kan dock göra så att man börjar ångra sina val osv i början men det kommer gå bra med tiden då allt blir mer avslappnat.

Var dig själv, gör inget du inte vill och var snäll så kommer allt gå skitbra!

Angående pendlingen så brukar de jag känner sova eller plugga de timmarna de pendlar. Rekommenderar starkt en frukt eller något på hemvägen. En apelsin på bussen är tro det eller ej helt underbart.

Tack det där lugnade mig lite! Gillar inte apelsiner så blir nog en banan Glad


   
SvaraCitera

Försök inte passa in, det ger dig bara falska vänner.

Kom fan inte och skyll på mig bara när du är dig själv i skolan och inte får några vänner.


   
SvaraCitera