Aviseringar
Rensa alla

Gymnasie


Ämnesstartare

Nu ska man börja andra terminen av åk 1 på gymnasie och hittils har man lärt sig samma meningslösa smörja som på högstadiet. Ändras detta i åk 2 eller 3?


   
Citera
Ämnesstartare

Beror väl på vilket program du läser. 
Det blir djupare kunskap om saker man lärde sig på grundskolan på t.ex samhällsprogrammet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:
Beror väl på vilket program du läser. 
Det blir djupare kunskap om saker man lärde sig på grundskolan på t.ex samhällsprogrammet.

Jag går ju Teknik 1 så det är bara en jävla massa matematik man inte har nytta av.


   
SvaraCitera
evene

Du läser andra kurser de två andra åren så ja det kommer förmodligen att ändras.


   
SvaraCitera

1an är ganska mycket repetetion för att se till att alla är på samma nivå. Förvänta dig nya grejer senare med det du lärt dig i 1an som grund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det någon specifik kurs du undrar över? Ma1C är rep. av grundskolans matematik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WhaleTrail:
Är det någon specifik kurs du undrar över? Ma1C är rep. av grundskolans matematik.

Går ju Teknik så det enda nya är ju matematik och teknik verkar det som.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du missnöjd med kursinnehållet? Det är rätt olika mellan skolor vad man gör i teknik 1, men eftersom att det är 150 poäng kan det kanske vara värt ansträngningen.. Börjar du läsa Ma2C nu?

Maymay:

Går ju Teknik så det enda nya är ju matematik och teknik verkar det som.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WhaleTrail:
Är du missnöjd med kursinnehållet? Det är rätt olika mellan skolor vad man gör i teknik 1, men eftersom att det är 150 poäng kan det kanske vara värt ansträngningen.. Börjar du läsa Ma2C nu?

Tror vi börjar med Ma2c senare i terminen, nu när jag tänker efter kan lärarna ha och göra med mitt missnöje. 


   
SvaraCitera
Cobrak

av egen erfarenhet kan jag säga att 2:an & 3:an skiljer sig mycket från 1:an i egenskap av vilka kurser man läser, antalet kurser, deras innehåll och hur de är disponerade. förutsätter att det är så för de flesta programmen.


   
SvaraCitera

Cobrak:
av egen erfarenhet kan jag säga att 2:an & 3:an skiljer sig mycket från 1:an i egenskap av vilka kurser man läser, antalet kurser, deras innehåll och hur de är disponerade. förutsätter att det är så för de flesta programmen.

För mig var det rätt lika ändå, kanske att man hade lite mer valfrihet senare år bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:
Beror väl på vilket program du läser. 
Det blir djupare kunskap om saker man lärde sig på grundskolan på t.ex samhällsprogrammet.

Nja i teknik läser man Samhällskunskap 1b vilket i princip motsvarar samhällskunskapen i grundskolan 


   
SvaraCitera
Gifted

Maymay: det är bara en jävla massa matematik man inte har nytta av.

Vad ska du gora senare? Det finns en del nyttiga grejer, speciellt om du ska programmera eller liknande. Eller bara att lara dig att strukturera saker och ting vettigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Vad ska du gora senare? Det finns en del nyttiga grejer, speciellt om du ska programmera eller liknande. Eller bara att lara dig att strukturera saker och ting vettigt.

Någon form av ingenjör eller liknande, är för ung för att bestämma sånt.


   
SvaraCitera
Cobrak

Ruttenfisk:

För mig var det rätt lika ändå, kanske att man hade lite mer valfrihet senare år bara

aa jo beror nog på programmen osv


   
SvaraCitera