Aviseringar
Rensa alla

Gymnasie idrott


Ämnesstartare

Stämmer det att idrott på gymnasiet räknnas med när man söker till högskola? förut var det väl att det bara räknades med om det höjde ens betyg?

om detta stämmer tycker jag det är fruktansvärt dåligt och orättvist


   
Citera

Kasst om man är tjockis.


   
SvaraCitera

livet är inte rättvist lika bra att lära dig det tidigt


   
SvaraCitera

theyo:

Stämmer det att idrott på gymnasiet räknnas med när man söker till högskola?

Ja.

theyo:

förut var det väl att det bara räknades med om det höjde ens betyg?

Ja.


   
SvaraCitera

theyo:

om detta stämmer tycker jag det är fruktansvärt dåligt och orättvist

På vilket sätt är det orättvist? [tard]

Dold text: Fick mvg i idrott btw [cool] Som alla andra ämnen [rolleyes]


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Image

HATAR GYMPA SVÄR PÅ GYD


   
SvaraCitera

theyo:

om detta stämmer tycker jag det är fruktansvärt dåligt och orättvist

Ja bra då betyget ej beror på hur bra man är utan hur mycket man anstränger sig iaf för G-VG.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gympa ska inte avgöra om man kommer in på en högskoleutbildning eller inte. varför måste man vara duktig i gympa för att bli läkare tillexempel. håller ni inte med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

theyo:

varför måste man vara duktig i gympa för att bli läkare tillexempel. håller ni inte med?

Det finns även teoretiska kurser på gymnasiet som inte har något med läkaryrket/utbildnignen att göra. Tycker du att man enbart ska läsa kurser som rör utbildningen man planerar att gå på efter gymnasiet?


   
SvaraCitera

theyo:

om detta stämmer tycker jag det är fruktansvärt dåligt och orättvist

Tycker inte det är orättvist. Kursen heter faktiskt: Idrott & hälsa. I det ingår näringslära och det är viktigt att ha kunskaper om kost och träning. Särskilt om man skall utbilda sig till läkare eller annat.
Hur kommer det sig att du undrar detta f.ö, har du inget betyg i idrott?


   
SvaraCitera

Gymnasieidrott.


   
SvaraCitera

theyo:

Gympa ska inte avgöra om man kommer in på en högskoleutbildning eller inte. varför måste man vara duktig i gympa för att bli läkare tillexempel. håller ni inte med?

För att bli läkare bör du nog besitta en del kunskap om hur man sköter sin hälsa, hur man äter rätt och hur kroppen fungerar. Vilket gymnasieidrotten handlar om. Det handlar inte om att prestera bäst i klassen [tard]


   
SvaraCitera

Jävla latmask.


   
SvaraCitera

Floppsen:

För att bli läkare bör du nog besitta en del kunskap om hur man sköter sin hälsa, hur man äter rätt och hur kroppen fungerar. Vilket gymnasieidrotten handlar om. Det handlar inte om att prestera bäst i klassen

wörd


   
SvaraCitera

Bilmekaniker å jympa har inget samband så de finns en bra poäng där, de har inget gemensamt!


   
SvaraCitera