Aviseringar
Rensa alla

Gymnasie problem..


Sorken
Ämnesstartare

Hej, jag går första året på gymnasiet på fordons programmet. (Nu blev jag förmodligen idiot förklarad  men det är jag van vid nu). Hur som helst så trivs jag inte speciellt bra med ett gäng IQ fiskmåsar runt mig och har ingen lust alls att fortsätta på det programmet i och med att jag känner att jag inte passar in överhuvudtaget.
På vanliga lektioner får lärarna upprepa allting flera gånger och lägga all sin krut på att försöka se till så att latmaskarna i klassen ska förstå och detta gör att dom som har lyssnat (brukar vara jag och 2 till) får bara sitta och vänta och detta gör att vi slösar otroligt med tid på ALLA lektioner. Sjukt frustrerande i längden. Funderar på att börja på ett nytt program nästa år men problemet är att jag inte har en aning om vad jag vill välja för program. Visste inte ens vad jag skulle välja när jag valde i 9an. Hur kan man veta vad man vill jobba med i framtiden när man är 16? Har tillräckligt med poäng för att komma in på vad jag vill. Känner att jag bara vill komma bort från klassen och gå i en klass med normalt folk.

Vad går ni för program? Har någon av er bytt program efter första året eller har ni några erfarenheter av mitt problem? Känns som att jag har fuckat upp hela mitt liv.


   
Citera

Gick sam. De flesta var vettiga


   
SvaraCitera

jag går sista året på IB, rekommenderar det om du vill plugga arslet av dig, dö och sen forstätta plugga i graven. Och om du vill läsa utomlands såklart. 


   
SvaraCitera

Gick samhäll/samhäll, var vettigt folk överlag. Studiemotiverade. 

... Synd jag inte tog efter den andan :pPPpppP


   
SvaraCitera

Går HUM. Vettigt folk med inte allt för låg IQ; i alla fall i min klass.


   
SvaraCitera

Jag gillar att ni pratar om IQ utan att ens läst en bok om beteende vetenskap. Att utbilda sig handlar inte om att ha kul utan att få färdigheter om du vill ha kul kan du läsa en roman.


   
SvaraCitera

bytte skola efter halva ettan, från humanist till restaurang. fick gå om, men ändå det bästa jag har gjort i mitt liv typ


   
SvaraCitera
hor4n

Jag vill ställa en fråga som är liknande. Kan jag byta skola nu efter ettan och börja i 2an utan att gå fyra år? Och jag trivs bra på min skola men känner att jag vill dit så vad kan man ha för andledning? Är samma linje

 


   
SvaraCitera
Sorken
Ämnesstartare

Uppskattar era svar.

hor4n:
Jag vill ställa en fråga som är liknande. Kan jag byta skola nu efter ettan och börja i 2an utan att gå fyra år? Och jag trivs bra på min skola men känner att jag vill dit så vad kan man ha för andledning? Är samma linje 

Du kan förmodligen det om du väljer samma program på din nya skola som du hade på din gamla. Däremot om du gör så som jag förmodligen kommer göra och byta till ett helt annat program efter 1an, måste du gå 1an igen. Men tänk på att om du har gått ett yrkesförberedande program och ska byta till ett annat yrkesförberedande program (Tex byta till Vård & omsorgs programet från fordons programmet som jag kanske kommer göra) så behöver du inte gå om Engelska,Svenska,Matte,idrotts lektionerna om du nu inte har något F i dom. Glatt skålande


   
SvaraCitera

LiberalWarrioe: Jag gillar att ni pratar om IQ utan att ens läst en bok om beteende vetenskap.

Personligen gillar jag att du, utan att någon gång ha pratat med mig, kan veta vad jag läst och inte läst.


   
SvaraCitera