Aviseringar
Rensa alla

Gymnasie vs Högskola/Universitet


Ämnesstartare

Ni som har gått båda, vilket tycker ni är roligare? Eller rättare sagt när hade ni roligare? [crazy]


   
Citera
Ämnesstartare

Hade roligast på dagis, synd att det inte finns bland alternativen. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Högskola/Universitet (Du röstade på detta alternativ)

men.. på olika sätt, på gymnasiet behövde man inte bry sej om skolan eller nåt, så då va bara allt chill typ, som en sandlåda[blush] men på uni så typ måste man ta ansvar och blabla, men å andra sidan så umgås iaf jag mer med vänner vid sidan om skolan, de tar liksom mer plats än förr. svårt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah fan, lågstadiet, levde jävlat som en kung[cool][cool] bäst ever


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

levde jävlat som en kung

Aa [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror jag kommer tycka bäst om gymnasietiden, tyvärr. Fast det beror endast på vännerna [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Aa [bigsmile]

roamade runt i göteborg, natt och dag, utan uppsikt, före tiden då alla föräldrar va så jävla rädda för allt.. [crazy] Helt sjukt, makes my eyes water


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gymnasiet var fan mycket roligare för där var inte kunskapen väsentlig. Det gör att högskolan blir till ett rent helvette och man klarar inte av någonting, för att man inte lärde sig ett skit på gymnasiet även om betygen sa något annat.

int bitter


   
SvaraCitera
Åtta

Burger:

Gymnasie (Du röstade på detta alternativ)

Båda har sina för- och nackdelar. Gymnasiet var på det hela taget jävligt lugnt och skönt. Visst, man hade mer busywork, men allt var skitenkelt och när skoldagen var slut så behövde man i princip inte fundera så mycket mer på saken. På universitetet kanske man bara har en eller två föreläsningar i veckan, och 10 uppgifter att göra på en termin, men istället är uppgifterna förbannat stora och ibland rätt ansträngande. Dessutom måste man själv ta ansvar för att få dem gjorda, medan man i gymnasiet i princip fick sin hand hållen hela tiden.

Det jag saknar med gymnasiet var nog ändå det faktum att man umgicks med människor några timmar per dag, och oftast hade rätt roligt. På universitet måste man aktivt anstränga sig för att träffa människor, vilket är alldeles för jobbigt.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Burger:

Universitet

plugget alltså. så mycket mer intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Högskola/Universitet (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va
trodde det var buddah som gjort den här tråden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

trodde det var buddah som gjort den här tråden

VARFÖR SKULLE JAG HA SKAPAT DEN HÄR?! [mad]


   
SvaraCitera
Sonya

Burger:

Resultat (Du röstade på detta alternativ)

går fortf på grundskola.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

VARFÖR SKULLE JAG HA SKAPAT DEN HÄR?! [mad]

trodde det stod buddah [bigsmile] har gått in i den säkert 5 gånger och trott det


   
SvaraCitera