Aviseringar
Rensa alla

Gymnasiearbete


Ämnesstartare

Hej, jag går nu tredje och sista året på gymnasiet, jag läser Dator och kommunikation. När man börjar 3:an så är det dags att göra "det stora jobbet" alltså gymnasiearbetet. Jag har verkligen inte den blekaste aning om vad jag ska göra för något. Kanske är det nån av er som har gått ur 3:an och kan ge mig tips?


   
Citera
Roloch

Jag gick natur så mina erfarenheter kommer inte till någon större nytta här antar jag.

Men jag kan ge dig några tips inför arbetsproceduren. 
1. Välj inte bara ett ämne, ha en reservplan om den första skiter sig. 
2. Sätt upp en tydlig planering om vilka dagar du ska göra vad och följ den planeringen! 
3. Ta hjälp av många lärare, ifrån din skola och även andra. Jag själv hörde av mig till andra gymnasium och universitet i Lund/Malmö.
4. Jag föredrog att jobba 2 st på ett arbete så man hela tiden kan diskutera med någon annan. 
5. Välj inte ett arbete efter hur lätt just det ämne du tänker skriva om är! Är inte ämnen intressant så blir detta stora arbete väldigt tråkigt. 
6. Gör fullständiga fotnötter hyfsat tidigt in i arbetet så att du inte sitter med 80st olika källor att skriva fullständiga källor till sedan. 
7. Börja i tid, börja i tid och börja i tid! Något jag inte gjorde och det slutade men att man fick stressa fram 26 ordentliga sidor. 


   
SvaraCitera

Läser samma linje men har inte det förens nästa termin men jag har inte heller någon aning. 


   
SvaraCitera

vi tillverka en motor som gick på t-röd o gjorde ritning till den vi va även uppdelade halva klassen med o göra en, så ja ä inte heller direkt till nån hjälp antar ja


   
SvaraCitera

jag gick en liknande linje och valde att åka till australien för att göra en fotobok. vi fick en del tillfällen att bolla tankar och idéer med våra lärare, det får säkert ni också!


   
SvaraCitera

Gick teknik (design & produktutveckling) så vi googlade tills vi hittade något fränt och s att vi kom på det själva, behövde skriva ca en sida då bilder tog upp hälften.


   
SvaraCitera