Aviseringar
Rensa alla

gymnasiefyror och försörjning


lacostekrokodilen:

gymnasiet är frivilligt.

"I Sverige så gäller försörjningsplikten till dess att barnet fyller arton år eller dessförinnan ingår äktenskap. Men om barnet studerar på gymnasienivå eller motsvarande så kvarstår försörjningsplikten upp till 21-årsdagen. Undantag är om barnet börjar studera igen först efter 19-årsdagen så återupptas inte försörjningsplikten."
- Wikipedia


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag undrar också, kommer fylla 18 innan jag gått ut och vet inte om mina föräldrar kan betala för mitt boende. har väldigt mycket ångest inför det 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radartard:

Är det verkligen Soc:s sak? Eller arbetslöshetskassans?

A-kassa kan du inte få om du inte har jobbat. Soc kan du tänkas få, förutsatt att dina föräldrar inte bedöms försörjningsskyldiga och att du inte har några sparade pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

A-kassa kan du inte få om du inte har jobbat

jo det finns en peng man kan få ändå, kommer bara inte ihåg vad den heter... Får man inte soc när man har sparade pengar heller, åh vilken cirkus det här är. Tack för svaret!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radartard:

jo det finns en peng man kan få ändå, kommer bara inte ihåg vad den heter...

Förut kunde man få pengar när man precis hade gått ut en utbildning, men det är vad jag vet borttaget av vår älskade allians.

radartard:

Får man inte soc när man har sparade pengar heller, åh vilken cirkus det här är.

Soc är just för att man inte ska behöva svälta, typ. Om man har sparade pengar ska man använda dessa först, är tanken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Soc är just för att man inte ska behöva svälta, typ. Om man har sparade pengar ska man använda dessa först, är tanken.

låsta sparade pengar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radartard:

låsta sparade pengar...

Om de inte kan låsas upp kan du kanske tänkas få bidrag. Jag vet inte riktigt, prata med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"PS: Va snäll och inte kopiera dena text har skrivit den själv"
lol[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera