Aviseringar
Rensa alla

Gymnasieintagningen, hjälp ångest!


Ämnesstartare

Jag fick nyss reda på att jag kom in på mitt 4:de val... Specialutformat program Handel och administration.

1. Jag hatar matte typ...
2. Och jag hatar redovisningar osv..
3. Är ingen ledar-typ

Mitt första val hade jag längtat till så mycket .. nu blir det kanske inte av... det står:

xxx - 180 - 250
^ Antal platser

Borde man inte komma in då? :S

Kan man söka om ... vad ska jag ta mig till jag har typ ångest... sitter och flåsar... är fett orolig kan någon lugna ner mig! ? 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

Ha inte ångest. Även om du får börja på det du inte vill, finns alltid möjlighet att välja om efter en vecka, ett halvår, ett år... Det är okej. Löser sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Ha inte ångest. Även om du får börja på det du inte vill, finns alltid möjlighet att välja om efter en vecka, ett halvår, ett år... Det är okej. Löser sig.

Jag är 18 och ska börja 1:an... det är rättare sagt kört för mig om jag väljer fel grej nu... sista chansen.


   
SvaraCitera

Vännen då. När jag började gymnasiet var jag också sån där, men det ändrades när jag gick där. Det är klart att man kan byta linje, och många hoppar säkert av det du vill byta till, det har jag också gjort. Men gå inte flera månader på något som du inte vill, för då blir det svårt att byta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

många hoppar säkert av det du vill byta till, det har jag också gjort. Men gå inte flera månader på något som du inte vill, för då blir det svårt att byta.

Hoppas på det... Kan man gå till någon slags Syo? Jag känner verkligen att jag inte passar för det där gymnasiet..


   
SvaraCitera

xparn:

Hoppas på det... Kan man gå till någon slags Syo? Jag känner verkligen att jag inte passar för det där gymnasiet..

Du kan nog ringa någon vecka innan skolan börjar. Jag har ingen aning om det är någon som jobbar nu, men det verkar minst sannolikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Jag har ingen aning om det är någon som jobbar nu, men det verkar minst sannolikt.

Kan någon säga kortfattat vad Specialutformat program Handel och administration. går ut på?

Är det som jag har för mig.. målet är att driva sitt eget företag, ledarskap, ekonomi, matte, redovisningar...

Jag ville ha hotell, språk, turism.. men nu vart allt paj! 🙁


   
SvaraCitera

xparn:

Är det som jag har för mig.. målet är att driva sitt eget företag, ledarskap, ekonomi, matte, redovisningar...

Det tror jag också att det är.

xparn:

Jag ville ha hotell, språk, turism.. men nu vart allt paj! 🙁

Det är inte försent än ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Det är inte försent än ju.

Snälla! 🙂[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom in på mitt 3:e val.

JENSEN EDUCATION LINKÖPING
SAMHÄLLSPROGRAMMET INR SAM.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

JENSEN EDUCATION LINKÖPING
SAMHÄLLSPROGRAMMET INR SAM.

grattis! [party]
eller nåt, du ville väl såklart gått första... men...
ändå, jensen låter bra [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

grattis!
eller nåt, du ville väl såklart gått första... men...
ändå, jensen låter bra

bara för att dina kompisar ska börja där lr? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

bara för att dina kompisar ska börja där lr?

wut. fattar inte men x)
vad är intagningspoängen till jensen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick brev också idag... det står att första och andra valet har inte räknat ut än beslutet typ... Borde jag tacka nej till det här så jag har chans att komma in på något av de 2 övre valen?

Jag menar dom tar inte in mig så länge dom ser mig att jag blivit intagen till en annan skola... så jag måste tacka nej för att dom ska se att jag fortfarande söker?

Tack för svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera