Aviseringar
Rensa alla

Gymnasiereformen


Ämnesstartare

Libertad:

Men trådskaparen hade väl en bild med text om förslaget och skrev dessutom en sammanfattning utav det?

Det är bara förslag. Men det står ju bara, avskaffa IV-programmet, nya program. Det är ju inte liksom konkret vad som är själva förslaget, vi vet inte varför och vad det innebär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vileda:

Det är bara förslag. Men det står ju bara, avskaffa IV-programmet, nya program. Det är ju inte liksom konkret vad som är själva förslaget, vi vet inte varför och vad det innebär.

Jag vet att det bara är ett förslag. Det är därför jag skrev "bild och text om förslaget".

Det handlar om ett politiskt förslag som kan komma att genomföras, således är det väl väldigt relevant att diskutera. Att bara diskutera förslag som redan genomförts ger väldigt limiterade möjligheter att förändra. ^^

Tråden vände sig kanske till de som redan var insatta i förslaget. Vill du veta mer om det finns officiell information på http://www.regeringen.se/sb/d/10463 . [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vileda:

Är inte det ett litet svårt ord för dig, naaw, hon har lärt sig ett nytt ord.

Nej, men uppenbarligen för dig iom att du påpekar det, som om det var ett svårt ord, [smile]

Vileda:

är själva förslaget? Man vet ju inte ens vad det handlar om, man hör ett namn?

Alltså hur jävla lost är du? Det går ju inte att diskutera med såna i din ålder, omg.

Vileda:

Oj, oj, grodanboll blir seriös här. Måste firas.

[party]

Vileda:

Hela det där inlägget gav mig ett gott skratt, haha.

Ja, antar att du skrattade åt din okunskap som du visat hela UM idag, grattis!

Vileda:

Jag har en princip jag alltid följer, jag tar inte åt mig av fula, omogna, emofjortisar som du.

Du inser väl att dina pikar mot mig bara är ett sätt att försöka vinna tillbaka lite värdighet? Naiva lilla trollunge.. Har du sett mig? Hur kan du ens ställa en fråga om mognad? Allt du skrivit här idag är skrattretande och visar tydligt hur mogen du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Nej, men uppenbarligen för dig iom att du påpekar det, som om det var ett svårt ord,

Ett ord kan inte vara svårt, hahah. Det är inte ett vanligt ord, men du verkar inte smartare för att du använder sånna ord lilla gumman.

grodanboll_:

Ja, antar att du skrattade åt din okunskap som du visat hela UM idag, grattis!

Haha, åhnej! Nu kommer jag inte kunna sova, UM:s oseriösa forum kommer tycka dåligt om mig!

grodanboll_:

Du inser väl att dina pikar mot mig bara är ett sätt att försöka vinna tillbaka lite värdighet? Naiva lilla trollunge.. Har du sett mig? Hur kan du ens ställa en fråga om mognad? Allt du skrivit här idag är skrattretande och visar tydligt hur mogen du är.

Någon tar åt sig lite för mycket. Jag har en princip, jag sa inte att den handlade om dig?[surprised]. Åhnej, jag visste inte att du såg dig själv som en omogen emofjortis. Och jag förstår lika mycket även om du inte stryker under ordet du.

Libertad:

http://www.regeringen.se/sb/d/10463

Tack för hemsidan[smile].


   
SvaraCitera

Vileda:

Och jag tror ju inte du tog bygg för att du var intresserad i NO?

Man sitter och väger, kanske känner sig extremt skoltrött och väljer bygg för att ta vila. Skiter man i gymnasiet pluggar man antagligen komuvx när man vuxit till sig lite , vilket även det placerar en i en liten kvoteringsgrupp.

Vileda:

Och John McCain, han har inte ens gått ut universitetet utan bara tagit kurser.

Men blir det inte lika svårt att söka kurser som program på universitet med den nya reformen? Det vet jag inget om.

Sen så tycker jag ju inte alls om varken Bushs eller McCains politik så det var inget bra exempel [wink] Men det hör inte hemma är [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vileda:

http://www.regeringen.se/sb/d/10463

Var ju lite skillnad än intervjuen grodan bifogade[bigsmile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elka9110:

Man sitter och väger, kanske känner sig extremt skoltrött och väljer bygg för att ta vila. Skiter man i gymnasiet pluggar man antagligen komuvx när man vuxit till sig lite , vilket även det placerar en i en liten kvoteringsgrupp.

Haha om du vet själv att man inte gillar bygg och bara väljer det för att slappa, får du faktiskt lite skylla dig själv.[crazy]


   
SvaraCitera

Nu har ju inte jag valt bygg då men det finns många som tänker så ändå [wink] De gör val byggda på liten erfarenhet som de kommer får sota för vilket tycker jag är lite taskigt eftersom vi ändå har den överliggande åsikten att vi är unga och ska få en chans att lära oss först!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elka9110:

Nu har ju inte jag valt bygg då men det finns många som tänker så ändå De gör val byggda på liten erfarenhet som de kommer får sota för vilket tycker jag är lite taskigt eftersom vi ändå har den överliggande åsikten att vi är unga och ska få en chans att lära oss först!

Haha, tror inte dem flesta är så dumma. Som sagt, det finns alltid tid att byta. Och gymnasieskolan är fortfarande frivillig, så att de har ingen skyldighet på så sätt. Men det är sant.


   
SvaraCitera

Vileda:

Haha, tror inte dem flesta är så dumma

Man ska stå upp för de svaga i samhället [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elka9110:

Man ska stå upp för de svaga i samhället

[bigcheers], vilket program går du då?


   
SvaraCitera

Vileda:

Verkar som att du pluggar för att ta studenten istället för att lära sig.

Nej, jag menade bara som en teori. Jag tycker visst att det är kul att lära mig, men poängen var att motviera mig själv från eventuell skoltrötthet! Vilket jag ändå inte kommer lida av, så lite som jag har i skolan att göra nu [rolleyes] Nästa termin kommer jag ha tre lektioner i veckan förutom en sexveckorskurs [chocked]

Vileda:

De har inte samma poängsystem som i Sverige.

Blä, jag vet visst ingenting om det... Strunt samma, det får man ta och lära sig någon annan dag. Eller natt för den delen... Jag satt någon gång runt halvtolv-slaget och övervägde att gå och lägga mig, vad hände sen? [confused]


   
SvaraCitera

Vileda:

vilket program går du då?

Sam-sam, valde sam-kultur först, men ändrade mig efter halva [wink] Kan ärligt säga att jag inte hade så stor koll på vad jag valde när jag började (jag är inte alls en av de där svaga [ops]) men i min skola läser man inte ämnena för inriktningen förrän i trean så det är lätt att byta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vileda:

Var ju lite skillnad än intervjuen grodan bifogade.

Som Libertad sa var det kanske för dem som är lite mer insatta i det och inte tolkar "den reformerade gymnasieskolan" som den gymnasieskolan vi har nu. Lite skrämmande att du inte inser hur fel du har [rolleyes]

Vileda:

Ett ord kan inte vara svårt, hahah. Det är inte ett vanligt ord, men du verkar inte smartare för att du använder sånna ord lilla gumman.

Alltså det är det som är det roliga, jag har inte använt ngt ord för att verka smart men du tror det för att du inte känner till ordet/tycker det är svårt/whatever. x D

Vileda:

Haha, åhnej! Nu kommer jag inte kunna sova, UM:s oseriösa forum kommer tycka dåligt om mig!

Aw, stackars, hoppas du klarar att sova ändå [smile]

Vileda:

Jag har en princip, jag sa inte att den handlade om dig?.

Haha. Du skrev "som du". Läs vad du skriver gumman.

Vileda:

Åhnej, jag visste inte att du såg dig själv som en omogen emofjortis.

[rolleyes]

Vileda:

du inte stryker under ordet du.

Jag tvivlar på det [bigsmile]

Vileda:

Det är inte ett vanligt ord

Jag brukar använda det rätt ofta, är väl inte mitt fel att du inte förstår? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Alltså det är det som är det roliga, jag har inte använt ngt ord för att verka smart men du tror det för att du inte känner till ordet/tycker det är svårt/whatever. x D

Ett ord kan fortfarande inte vara svårt[smile].

grodanboll_:

Aw, stackars, hoppas du klarar att sova ändå

Ja, tänk vad UM tycker om mig. Mitt självförtroende är så dåligt nu! ÅHNEEEEJ!

grodanboll_:

Haha. Du skrev "som du". Läs vad du skriver gumman.

Jag vet, men du tog ändå åt dig. Om jag skulle skriva en 58 åring som du, skulle du inte ta åt dig. Men när jag sa omogen emofjortis, då tog du åt dig[smile]. (Alla som lyssnar på Emilie Autumn är emosar[tard].

grodanboll_:

Jag brukar använda det rätt ofta, är väl inte mitt fel att du inte förstår?

Det används inte ofta i vanligt skriftspråk[smile].

elka9110:

Sam-sam, valde sam-kultur först, men ändrade mig efter halva Kan ärligt säga att jag inte hade så stor koll på vad jag valde när jag började (jag är inte alls en av de där svaga ) men i min skola läser man inte ämnena för inriktningen förrän i trean så det är lätt att byta.

Aha, tur då. Jag tänker nog också ta Sam fast inriktningen är jag inte helt säker om. Men jag överväger om jag ska ta IB, Business Cratives eller Sam. Men det är ganska långt kvar, får se[wink].

Hur går det då?[smile]


   
SvaraCitera