Aviseringar
Rensa alla

Gymnasiet efter sommaren. Tips tack?


Ämnesstartare

Hej! Ska börja gymnasie efter sommaren. Det ör några killar från parallell klassen som ska gå samma som mig har jag fått reda på. En av dom könner jag bra och dom två andra inte så bra. Dom vrt vem jag är och kag vet vilka dom är. dom är mer av dom prat samma personen jag är mer den tysta killen, jag vill inte bli en sån utan vänner eller utfryst på gymnasiet. Känns som den klassen jag ska börja i är en sån där alla är oehört pratsamma och Typ " bad boys " typen. Ska bli mer pratsam och stå på mig tills gymnasiet. Nu är min fråga, tror ni det kommer Gå bra? Tror ni man blir vän med alla? Och man accepterar varandra osv. Kändes inte dom det på högstadiet iof. Har inte blivit utfryst eller mobbad alls, men känns som man inte blir accepterad på högstadiet på samma sätt om man inte är den som prata mest samt syns och hörs mest. Hoppas bara jag kommer in in gänget och man får många vänner! Tacksam för svar och tips!


   
Citera

Man behöver inte bli vän med precis alla för att trivas. Gymnasiet handlar för många om att splittras från sina klasskamrater i grundskolan och träffa nya vänner.  

Det går säkert bra, alla som börjar gymnasiet är mer eller mindre nervösa av samma anledningar som du nämner!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack! Men dom är inte klasskamrater dom går i parallellklass. Dom anser nog mig som "tönt" för den klassen ja går i är en " tönt klass" enligt dom


   
SvaraCitera
Roloch

Jag går sista året i gymnasiet och kan prata utifrån egna erfarenheter. I min klass så finns det alla typer av människor, väldigt många och intressanta personligheter och vissa kommer man bättre överens med än andra. Jag är inte "vän" med alla i min klass men jag har absolut inget emot dem och jag umgås gärna med dem om läget kommer. Men jag har såklart personer i klassen jag hellre umgås med. Så svar på din fråga, ja det kommer gå bra för dig, du måste inte klicka med alla i klassen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack. Sant det du säger. Men vill inte bli utfryst av dom om de nu är så att alla i den klassen är den typen av personer. Eller att dom killarna i parallellklassen ser ner på mig. Låter dumt men försök förstå! Ska gå vvs om ni undrar


   
SvaraCitera
Roloch

MackanBoy:
Tack. Sant det du säger. Men vill inte bli utfryst av dom om de nu är så att alla i den klassen är den typen av personer. Eller att dom killarna i parallellklassen ser ner på mig. Låter dumt men försök förstå! Ska gå vvs om ni undrar

Skulle det vara så, så är det inte försent att byta skola/linje! I början av gymnasiet så är det många som byter och åker runt! 
     Det viktigaste är att du gör det som känns bra för dig, hur du ser på dig själv är viktigare än andras åsikter gällande dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack. Men tror du dom kommer göra något? Kommer endå inte äta skit som man säger.  En av dom är jag rätt bra vänn med!


   
SvaraCitera
Berit

finns väl nya kompisar, jag har hoppat rund bland flera grupper sedan jag börja eftersom jag inte orkar med rasism mm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo. Men tror ni alla dom accepterar mig? Undrar riktigt mycket vad det är för folk som går just denna klassen


   
SvaraCitera

MackanBoy:
Jo. Men tror ni alla dom accepterar mig? Undrar riktigt mycket vad det är för folk som går just denna klassen

Alla behöver som sagt inte acceptera dig. Sök kontakt så finner du vänskap.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur ska man vara första dagen? Överdriver social? Vill inte vara för tyst heller


   
SvaraCitera

MackanBoy:
Hur ska man vara första dagen? Överdriver social? Vill inte vara för tyst heller

Börja småprata lite med dem som verkar intressanta. 


   
SvaraCitera

första veckan va scary men sen första uppgiften på svenskan vi hade gjorde ja med en ja inte sett förut osv, man lär ju känna klasskamraterna, iaf där ja gick, hade också tankar om att "hur fan ska detta gå" men häng på han du känner o va tillsammans på skolan oså så ska de allt gå bra ska du se 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack! Ska jag göra. Riktigt trevlig kille är det! Har bara gott att säga om han så de är kul. Ska försöka vara social. Är rätt tyst ibland


   
SvaraCitera

MackanBoy:
Tack! Ska jag göra. Riktigt trevlig kille är det! Har bara gott att säga om han så de är kul. Ska försöka vara social. Är rätt tyst ibland

jag är också den tysta typen men vågade ta för mig mer under gymnasiet, du kommer nog också bli förändrad som person så de kommer ordna sig om du är med dendär killen o hans kompisar, försök prata om du vet nåt oså 


   
SvaraCitera