Aviseringar
Rensa alla

Gymnasiet


Ämnesstartare

Oh Gud, jag vet inte vad jag ska göra, skakar i hela kroppen.
Det är så här, jag fick nyss reda på att jag har sökt in till exakt samma gymnasium och exakt samma linje som tjejen jag hatar. Gosh jag vet att hata är ett stark ord men det är sjukt hur mkt jag ogillar den här tjejen. Det är en danslinje och hon är så mkt bättre än mig på att dansa 🙁 kommer börja gråta åh vad ska jag göra. Det kanske inte känns som en big deal fär er som läser det men för mig är det en riktigt jävla fet big deal 🙁 pls help


   
Citera

varför hatar du henne? beror ju självklart på vad hon har gjort men försök att inte bry dig om att ni ska börja i samma klass och var trevlig mot henne om ni väl gör det. du behöver inte umgås med henne. vad är det värsta som kan hända egentligen? 


   
SvaraCitera

Försök göra dig vän med hon istället för ovän. Det kommer du, och hon, vinna på.


   
SvaraCitera

Bli vän med henne, eller varför hatar du henne? Är det bara för att hon är bättre?


   
SvaraCitera

Går det inte att ändra sin ansökning i efterhand?  Annars kan du ju försöka bli vän med henne men tyvärr är det inte alltid möjligt


   
SvaraCitera

Det blir insökning i sommar också. Passa på då!


   
SvaraCitera

Har ni inte omval i april? 
Många förändras i gymnasiet, låt inte en enda person va anledningen att du väljer något du inte är lika sugen på att gå


   
SvaraCitera

Träna så in i helvete på sommarlovet så du blir bättre och knäcker henne!!!!!!!


   
SvaraCitera

vet att det är jobbigt att behöva umgås med människor man inte gillar, men tror att du verkligen kommer ångra dig om du byter linje/gymnasium bara pga henne


   
SvaraCitera

Du vill ju gå den linjen, så låt inte en tjej du inte tycker om förstöra det för dig. 
Det fanns en tjej i min närhet jag inte kunde bli av med som jag inte heller tyckte så bra om, hon är en av mina närmsta vänner idag så du kan ju alltid försöka att bli vän med henne, det kan bli bra. 


   
SvaraCitera