Aviseringar
Rensa alla

Gymnasiet/internat


M04
 M04
Ämnesstartare

Såå jag börjar gymnasiet den 20e å ska då bo på skolans internat då skolan är 3ish timmar härifrån i en annan kommun. 
å då har jag bara 0 koll på vad jag behöver samt vad jag vill ha med mig haha, nån som har tips?

jag vet ju såklart som ca liksom kläder, hygienartiklar, sängkläder (ink täcke å kudde) filtar för de e mysigt,mina kaktusar för lite mer hemkänsla haha, vill ha med en ljusslinga men vet inte var man iaf ska ha den å vet inte om man får spika/nåla upp saker, gardin tror jag man måste ha å typ om jag stannar på helger för jag ju inte mat i skolans matsal så typ tallrik å glas osv.

(( ))
mitt rum där är iaf första året bestående av säng, skrivbord, garderob, hylla och eget handfat i rummet. Gemensam toa med dusch som delas på ca 3 andra elever då standard-elevhusen har 8 sovrum med två toaletter, å gemensamt kök och skafferi med kyl å frys, mikro och ett allrum dådå. 
(())


   
Citera

Papper, penna, böcker och sånt är bra o ha också men tanke på att det är en skola. 


   
SvaraCitera

Har aldrig ens varit på ett kollo, och skulle sannerligen inte ha råd med plats på ett internat, så har tyvärr ingen aning.

Men du verkar redan veta på ett ungefär vad du ska ha med dig, som illustrerat av din "lista".
Gör det inte mer komplicerat än så.


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

stanislavdenstore:
Har aldrig ens varit på ett kollo, och skulle sannerligen inte ha råd med plats på ett internat, så har tyvärr ingen aning.

Men du verkar redan veta på ett ungefär vad du ska ha med dig, som illustrerat av din "lista".
Gör det inte mer komplicerat än så.

Mjo har aldrig varit på kolla heller lol å har bara råd tack vare inackorderingensbidrag för de 278km jag bor from skolan och studiebidrag heh.

men jao sant, är väl inte så big deal om jag glömmer nåt 


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

widediaper:
Papper, penna, böcker och sånt är bra o ha också men tanke på att det är en skola. 

Jo de såklart, de första jag tänkte på, men de ska jag nog köpa där också 


   
SvaraCitera

M04:

Mjo har aldrig varit på kolla heller lol å har bara råd tack vare inackorderingensbidrag för de 278km jag bor from skolan och studiebidrag heh.

men jao sant, är väl inte så big deal om jag glömmer nåt 

Bidrag är nice Glad


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

stanislavdenstore:

Bidrag är nice Glad

Yas it is verry nice Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Annsie

Vad kostar det att bo på internat? ;o


   
SvaraCitera