Aviseringar
Rensa alla

gymnasiet på måndag!!! 😀


Ämnesstartare

Heeej! 😀 Tänkte höra med alla som började gymnasiet idag (torsdag), hur var det?! 😀 Vad gjorde ni? Jag börjar på måndag o jag är typ skit nervös men ändå speedad för de ska bli kul men ändå läskigt ^^ Jag är nervös föe jag är så blyg när de gäller nya människor så jag är rädd att jag nt ska få nya vänner o sånt:S  (dehär är typ mitt fjärde inlägg om gymnasiet men aja xD) Men iallafall ni som började berätta för mej va det kul? 😀 och ni som också börjar på måndag vhur känner ni? 😀


   
Citera

det var jobbigt, men det gick över. 


   
SvaraCitera

Det är kul. 


   
SvaraCitera

slappna av så löser d sig 


   
SvaraCitera

jag började tre månader försent med tvång, och alla hade redan då bildat kompisgäng osv, hann dock ändå skaffa 6-10 kompisar de första 6månaderna och jag är också blyg och tyst

så det kommer gå braa = ) kram


   
SvaraCitera
reben

m längtar


   
SvaraCitera

Tyckte det var sköjj vad jag minns.

Blev chef i klass1 också, så det var gidt.


   
SvaraCitera

Första dagen var jättekul minns jag. Vi hade en dag bara med våra mentorer och klasskamrater, gjorde olika lekar för att lära känna varandra.

Längtar tillbaka. 


   
SvaraCitera

gymnasiet var mycket bättre än högstadiet. jag var också nervös innan men det gick bra. 


   
SvaraCitera

JohannaOlivia:
Heeej! 😀 Tänkte höra med alla som började gymnasiet idag (torsdag), hur var det?! 😀 Vad gjorde ni? Jag börjar på måndag o jag är typ skit nervös men ändå speedad för de ska bli kul men ändå läskigt ^^ Jag är nervös föe jag är så blyg när de gäller nya människor så jag är rädd att jag nt ska få nya vänner o sånt:S  (dehär är typ mitt fjärde inlägg om gymnasiet men aja xD) Men iallafall ni som började berätta för mej va det kul? 😀 och ni som också börjar på måndag vhur känner ni? 😀

Var inte en tillbakadragen tönt är mitt enda råd. 


   
SvaraCitera

Det var kul, och inte speciellt nervöst. Jag kände dom flesta sedan tidigare, så det var ju löst. Och faktum är att jag längtar tillbaka. Alla dom jag lärde känna... Det umgänget jag hade i, och sedan även utanför, skolan.... Alla hade liksom sina gäng. Jag hade mitt. Det var i stort sett samma gäng jag hade sedan jag börjat 8:an, då jag bytte skola och började i den nya klassen. Alla vi i mitt skolumgänge började i samma gymnasieskola. Och gänget fylldes på med fler personer, med några av dom som kom från Bro och Kungsängen, som också började i ortens gymnasium. Vi hängde ihop enda fram till studenten. Vi alla hoppade på att gå gymnasiet i ett extra år för att få hänga ihop längre. Men så tog man studenten, och därmed splittrades gängen. Nu har dom flesta jobb, och man har därför inte längre tid att träffas. Schemana går inte varandra ihop.

Det är inte skolan i sig jag saknar, utan mer umgänget.


   
SvaraCitera
ida
 ida

Det är bara roligt =) Vi gjorde massa smsgrupper första dagen så alla fick lära känna varandra och ingen kände sig utanför! Himla kul grej faktiskt och vi lärde känna varandra i klassen väldigt snabbt.

http://smsgrupp.se/tipsase/bb


   
SvaraCitera

För mig gick det nog inte lika bra, slutade med att jag bytte skola. Lite fel folk för mig och skolan passade inte mig riktigt. Men trivs jättebra på den nya 🙂 Tänk bara på att ha tålamod, det kan ta tid att bli vän med några men till slut går det. Och tänk på att dem är nog lika nervösa som du 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har jag börjat, men passar inte alls in i min klass:( har inte hittat någob att vara med för dom är annorlunda. . :s Vad ska man göra då? :/


   
SvaraCitera