Aviseringar
Rensa alla

Gymnasieval 2013


Ämnesstartare

ainos:

Jag gick Samhälle/Ekonomi och kan bara säga: förbered dig på mycket kurser i organisation, marknadsföring, företagande osv. Det är mycket fokus på det och även på samhällsämnen. Om du kan tänka dig att gå det så är det verkligen en bra linje oavsett vad du väljer att göra efter gymnasiet - ekonomisk kunskap och samhällsvetenskap är en bred grund som är nyttig inom alla yrken. Sedan angående det du sa om att det är "roligare personer" som väljer det... Det beror HELT på var du pluggar, och sedan är inte det heller helt avgörande. Jag gick i en väldigt varierad klass men mitt gymnasium var sjukt dåligt med låga intagningspoäng vilket gjorde att en del var totalt oengagerade och störde som fan. Visserligen har alla en gemensam nämnare - alla valde den linjen av liknande anledningar, men människor är väldigt olika.

Förstår vad du menar, det gymnasiet vi med skolan kollade på som liksom funkar som ett överhopp från hög till gymnasieskolan såg ut som ett flyktingläger om man får säga så på denna sida. Var fan inte mycket engagemang där inte.


   
SvaraCitera

jag rekommenderar starkt samhäll/ekonomi.


   
SvaraCitera