Aviseringar
Rensa alla

gymnasieval.


Ämnesstartare

Jag känner att jag är väldigt outbildad på vilka linjer man kan gå på gymnasiet, så ni om ni vill får ni gärna berätta vilken linje ni går/gick och vad som är/var bra med den linjen. :]


   
Citera

Jag gick Omvårdnad. Rätt enkel skolgång, mycket praktik på skolan jag gick på och framförallt så är det en yrkesförberedande linje, dvs, du blir undersköterska. När jag gick så fanns det inte, men på många andra omvårdnadsskolor så kan du välja olika inriktningar som räddningstjänst (brandkår/ambulans) eller polis t.ex.


   
SvaraCitera

Det är enkelt att välja linje:
Vilka ämnen gillar du i skolan, lr kanske vilka tkr du minst illa om

Gillar du NO och matte - välj natur
Gillar du SO och HI - välj samhälle
Gillar du SO och lite matte - välj samekonomi
Gillar du bild och form osv - Samhälle med konstinriktning lr liknande

Gillar du inga ämnen och tkr att skolan är värdelös - Välj Bygg


   
SvaraCitera

www.gymnasieguiden.se


   
SvaraCitera

Hell_man:

Gillar du inga ämnen och tkr att skolan är värdelös - Välj Bygg

Så sant så sant. Stämmer ganska bra faktiskt [bigsmile]


   
SvaraCitera

Wild:

Så sant så sant. Stämmer ganska bra faktiskt [bigsmile]

Kan inte direkt hålla med om att man ska välja Bygg. :p

Jag tycker skolan är helt värdelös för mig förutom ett ämne. Engelska. Och i Engelska C så får jag ändå inte ut så mycket utav det, eftersom mina kunskaper redan är såpass stora inom Engelska. Ändå går jag Natur/Natur för att ha mer allmänbildning än de flesta.

Men jag kommer i alla fall få ett slutbetyg. Att gå Bygg hade aldrig varit någonting för mig eftersom jag aldrig hade orkat lära mig snickra hus bara för att slippa plugga.


   
SvaraCitera

Avatar:

Kan inte direkt hålla med om att man ska välja Bygg. :p

Jag tycker skolan är helt värdelös för mig förutom ett ämne. Engelska. Och i Engelska C så får jag ändå inte ut så mycket utav det, eftersom mina kunskaper redan är såpass stora inom Engelska.