Aviseringar
Rensa alla

Gymnasieval och betyg på gymnasiet


Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Oh [rolleyes] Kanske behövdes lite övertydlighet[rolleyes] Men för att lägga det i andra termer så har jag bara haft ett enda prov sedan jag började gymnasiet, annars har allt bestått av arbeten, uppsatser, hemskrivningar osv.

Eheh kanske.
Om du är 91:a som ditt namn antyder så går du antagligen i 2:an, och det verkar ju skönt att inte ha en massa prov.


   
SvaraCitera

Lättare att få höga betyg! Jag har precis fått reda på att jag har fått MVG i Naturkunskap A och jag vet knappt vad fotosyntesen går ut på liksom. Kan tillägga att jag går på en top notch innerstadsskola också. Så bara man ser lite intresserad ut går det nog bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

positively:

Om du är 91:a som ditt namn antyder så går du antagligen i 2:an, och det verkar ju skönt att inte ha en massa prov.

Det stämmer bra det... Dock går inte jag på en alloteoretisk linje och jag vet att det varierar mellan skolor, lärare osv... Men prov eller ej, du kommer få betydligt mer att jobba med på eftermiddagarna om du vill nå det lilla extra. Misstolka mig dock inte, det är relativt simpla saker att handskas med, det tar bara tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Men prov eller ej, du kommer få betydligt mer att jobba med på eftermiddagarna om du vill nå det lilla extra. Misstolka mig dock inte, det är relativt simpla saker att handskas med, det tar bara tid.

Det låter helt okej eftersom att jag redan pluggar rätt mycket när jag kommer hem från skolan[smile]


   
SvaraCitera
Åtta

positively:

så är man bra på de ämnena som göra samhäll till just samhäll så klarar man sig rätt bra? [smile]

Prexakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rambling:

Lättare att få höga betyg! Jag har precis fått reda på att jag har fått MVG i Naturkunskap A och jag vet knappt vad fotosyntesen går ut på liksom. Kan tillägga att jag går på en top notch innerstadsskola också. Så bara man ser lite intresserad ut går det nog bra.

Haha, vad bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

positively:

Det låter helt okej eftersom att jag redan pluggar rätt mycket när jag kommer hem från skolan[smile]

Brukar inte lämna min skola förrens vid elva tiden på kvällen, men jag tror inte alla gymnasium har det lika kul som jag [wink]


   
SvaraCitera

positively:

Men du menar att om det är en skola med låg intagningspoäng jag går på så är det lättare att få bra betyg?

det är ju samma kriterier mm, men vi gräver mer i ämnena och lär oss mer. då får vi mer jobb mm.
min lärare förklarade det där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera