Aviseringar
Rensa alla

Gymnasieval sista sekunden?!


Ämnesstartare

Hej! Jag ska börja gymnasiet om 2 veckor och kom in på mitt första val, ekonomi på en kommunal skola i Lund. Men har tidigare haft mycket problem med att välja vad jag ville och har bytat många gånger i våras. Nu 2 veckor innan jag börjar har jag insett att jag hellre vill gå media på en annan kommunal skola i Lund. Och jag ångrar verkligen att jag inte valde detta. Finns det någon chans att jag kan byta? Har mer poäng än medel på båda men jag vet att det handlar mycket om reservplatser och så och mina föräldrar säger till mig att strunta i det och att allting kommer bli bra ändå. Men jag känner att jag verkligen ångrat mig, då jag älskar foto och film. 


   
Citera

Javisst så kan du byta, det är många som gör det. Men det är bäst att byta så tidigt som möjligt, redan nu innan starten om du får tag i dom personerna som har hand om det.

Det måste finnas en ledig plats, det är nog det ända problemet, men nästan alltid så kan dom få in en till i klassen. Men prata med dom så tidigt som möjligt.


   
SvaraCitera

Kanske att du kan ringa till din förra syokonsulent, den har säkerligen erfarenhet utav många som vill byta under somrarna, och därför telefonnummer som du kan nå dom på.


   
SvaraCitera