Aviseringar
Rensa alla

Gymnasieval, vad skulle jag ha valt enligt dig?


Ämnesstartare

Jag har redan valt samhäll, men jag vet inget om vad man lär sig eller vad man kan studera vidare till sen.
Jag har mvg i engelska, svenska, so, biologi, kemi och fysik. Vg i teknik, slöjd, musik, matematik och bild.

Ogillar matematik och spanska, har hört att det ska vara mycket språk på samhäll och mycket matte på natur. Exakt hur mycket är det? Är det jobbigt?

Helst skulle jag vilja veta vad man kan få för jobb efter x gymnasie linje och y universitet/högskola, jag vill ha så mycket information som möjligt! För jag har svårt att göra bra val...

Ursäkta evetuella grammatik/stavfel, har alltid ont i huvudet när jag sitter framför burken. Hoppas att jag var tydlig nog.


   
Citera

det där undrar jag också valde också sam


   
SvaraCitera
JLm
 JLm

Samhällsprogrammet stänger egentligen inga dörrar - med undantag för tekniska utbildningar - och det är inte en nödvändighet, att läsa vidare samma språk, som man läste i grundskolan.

[mad]


   
SvaraCitera

bäddsoffa:

Helst skulle jag vilja veta vad man kan få för jobb efter x gymnasie linje

Samhäll är ju inte ett yrkesförberedande program såsom omvårdnad är. Så du "blir" inget av samhäll, det är en studieförberedande linje så att säga. Ha det så roligt i plugget [smile]


   
SvaraCitera
Hando

bäddsoffa:

Jag har mvg i engelska, svenska, so, biologi, kemi och fysik. Vg i teknik, slöjd, musik, matematik och bild

Nigga plz [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Samhäll är ju inte ett yrkesförberedande program såsom omvårdnad är. Så du "blir" inget av samhäll, det är en studieförberedande linje så att säga. Ha det så roligt i plugget

Jag menar efter gymnasiet och universitet/högskola/vad för utbildning det nu blir. Efter all utbildning, efter gymnasiet.


   
SvaraCitera

Tycker rubriken är en aning missledande. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske, kunde som sagt inte tänka klart när jag skrev det...


   
SvaraCitera

bäddsoffa:

Jag menar efter gymnasiet och universitet/högskola/vad för utbildning det nu blir. Efter all utbildning, efter gymnasiet.

Då kan du bli vad fan som helst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bäddsoffa:

Helst skulle jag vilja veta vad man kan få för jobb efter x gymnasie linje och y universitet/högskola, jag vill ha så mycket information som möjligt! För jag har svårt att göra bra val...

Man ska välja något man tycker är roligt, då blir dem vanliga ämnena också roligare!


   
SvaraCitera

vad fan vet jag känner inte dig och vet inte om du har fått dina mvg för att du seksat med lärarna eller för att du är duktig.


   
SvaraCitera

bäddsoffa:

Jag har mvg i engelska, svenska, so, biologi, kemi och fysik. Vg i teknik, slöjd, musik, matematik och bild.

[y], ja hade G i alla mina ämnen
va vill du jobba me egentligen?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera