Aviseringar
Rensa alla

gymnasium


Ämnesstartare

jag vet inte vad jag ska ta mig till!!!!!
har INGEN ANING vad jag ska välja för linje/gymnasium..
vet inte riktigt vart jag ska vända mig eftersom att SYV inte alls hjälper mig med att hitta rätt linje...
är det BARA om man pluggar samhäll som man kan bli "vad som helst" på ? alltså är det bara sammhäll som är en väldigt bred linje som inte är precis inriktat på något speciellt? behöver hjälp [tard][sad][love]


   
Citera

elinsimonsson:

är det BARA om man pluggar samhäll som man kan bli "vad som helst" på

HAHAHAHHAHAHA LOL


   
SvaraCitera

Efter samhäll hamnar du på Donken.


   
SvaraCitera

Skoja.


   
SvaraCitera

Naturvetenskap är bredare.


   
SvaraCitera

tkr du borde gå inriktning skateboard


   
SvaraCitera

"Går Naturkunskap, med inriktning Skate- och Wakeboard"

Hardcore


   
SvaraCitera

Bakåtvänd kepa och linne nästa.


   
SvaraCitera

Tänk efter vad du tycker är roligt. De tre åren blir enklare då[y]


   
SvaraCitera

Samhälls linjen xD

Nej men Samhälle linjen, enligt vad jag vet och känner en massa människor, leder bara till arbetslöshet.

Ta teknik eller naturvetenskap? Som jag sa till någon i en annan tråd så lyckades min storebror, efter teknik, läsa vidare i högskolan.


   
SvaraCitera

Du kan gå på BST i Arjeplog, det är väldigt bred linje som du kan bli vad som helst efter du har pluggat där, då det är högskoleförberedande. Tycker du ska kolla!!


   
SvaraCitera
Bakric

elinsimonsson:

är det BARA om man pluggar samhäll som man kan bli "vad som helst" på ?

Mjaaa men om du t.ex vill ut på sjön (jobba på båt alltså) så kommer du högst troligen bli mobbad och utskrattad eftersom du inte vet ett skit om det som bör vetas när du går befälshögskola.


   
SvaraCitera
Kokoo

Välj något du tycker verkar kul, något du är intresserad av.
Om du inte hittar något program som du fastnar för är det väll smartast att välja ett "högskoleförberedande program", då får du behörighet att läsa vidare sen, när du kommer på vad du vill göra


   
SvaraCitera
Lounge

Kokoo:

Välj något du tycker verkar kul, något du är intresserad av.

tycker jag ej, för man har ofta olika intressen gymnasie och efter

tycker att man ska satsa på samhäll eller natur, ger sådan bredd och man slipper komplettera på komvux för att kunna söka till utbildningen man vill

skulle jag ha gjort om jag var lounge 15 år igen


   
SvaraCitera

Teknik är en bra bred linje.


   
SvaraCitera