Aviseringar
Rensa alla

Gymnasium


Ämnesstartare

Hejsan folket jag misslyckades med skolan fick IG i matte och kommer börja på IV gymnasium tyvärr och jag har en seriöst fråga hur fungerar det , läser man iv gymnasium alla åren , kan man inte komplettera enkelt sen befodra sig till en Vanlig gymnasium och börja satsa igen? skulle verkligen uppskatta om ni svarade


   
Citera

TheNextKieranGibbs:

läser man iv gymnasium alla åre

Du läser IV för att få upp dina betyg under 1 års tid, vanligtvist för att du ska sedan kunna börja på det nationella programmet (alltså årskurs 1 på valfritt gymnasium)

Ifall det är enbart matematik så kanske du kan höra med din Syo på skolan, ifall du kan studera matematik och samtidigt gå det nationella programmet, jag är inte säker ifall det går dock.

Tycker att det är bra att man pluggar på IV, du får upp dina betyg, du har mer tid till att kunna skaffa sociala kontakter, du är 1 år äldre än resten av din klass när du börjar på nationella programmet vilket är bra 🙂

Börja studera IV gärna på den skola där du vill börja ifall dom har det (Bra för att lära känns skolan området och människor), lycka till.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det är absolut inte bra att gå på IV Gymnasium , det är både frustrerande och jobbigt , det vet vet du och alla


   
SvaraCitera
Bakric

TheNextKieranGibbs:

Nej det är absolut inte bra att gå på IV Gymnasium , det är både frustrerande och jobbigt , det vet vet du och alla

Exakt!
Av alla på IV-programmet här så är det EN som ens ser normal ut [tard]


   
SvaraCitera

Har en kompis som fick gå teknikcollege/industriprogrammet och samtidigt läsa upp engglska och matte. Funkar nog om det är en chillig linje du vill gå men tex nv måste du ha bra betyg från nisn för att palla. Och visst, iv är rätt surt att gå pga stämpeln men man kan gå det på olika sätt. Både i helklass och bara enstaka kurser. Fick gå iv när jag blev sjukskriven på halvtid. Gick då två kurser med min gamla klass, en kurs med en paralellklass och en kurs med elever i årskursen äver. Tror _ingen_ såg mig som iv-elev.


   
SvaraCitera

Ja, utom skolledningen då.


   
SvaraCitera