Aviseringar
Rensa alla

Gymnasium??


Ämnesstartare

Hola, tänker gå rakt på sak nu. Jag är en tjej född 02 bor i en liten stad utanför Örebro vilket är ganska skönt då det inte är så mycket folk i staden jag bor i, dock så är jag hatad här hehe. Ska välja gymnasium snart och i staden jag bor finns bara ett gymnasium där alla i min stad går på, annars blir det inne i Örebro där det är så satans mycket folk heta tiden ..

Har varit diagnostiserad med socialfobi, Add, Aspbergers och depression sen 2016 och tycker det ska bli så fruktansvärt jobbigt att välja nu. Funderar på att gå barn o fritids linjen då jag fått för mig att det inte ska vara så många som går på den, men har ändå smått panik över att snart behöva byta skola för i dagens läge har min socialfobi tagit över mitt liv. Alltså, kan ni tänka er en 15 åring som bara spelar Candy crush en fredag kväll? Som tur är fick jag mina roliga alkis helger när jag var 11(;

Hur fan ska ja göra? Vill skippa gymnasiet men tror jag kommer ångra det om 10 år, och om jag väntar ett år efter 9an och sen börjar på gymnasiet så tror jag att jag kommer ha tappat hela skol rutinen.. Som jag sa så är jag hatad i hela den här hålan så kommer nog inte gå så bra på gymnasiets i min stad men värre inne i stan där det är så mycket folk? Får. Panik.


   
Citera

Ingen tycker om mig här uppe i söderhamn heller men jag ska köra mitt race så får vi ser vart det tar mig, du å jag kompis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kebaab02:
Ingen tycker om mig här uppe i söderhamn heller men jag ska köra mitt race så får vi ser vart det tar mig, du å jag kompis

Jag kör mitt eget race, mitt inlägg kan få mig att låta som en av de tysta tjejerna längst bak i klassrummet som aldrig vågar säga något och/eller har rosa hår men så är det ej , Är ej hatad för att jag är annorlundae eöler något sånt, jag är hatad här för att jag vågar stå upp mot alla vänstervrida IQbefriade individer och för att jag har för stor mun (: So yaalll know whats the case


   
SvaraCitera

well vette fan varför ingen tycker om mig här är bah mig själv lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha ait


   
SvaraCitera

Du kan gå gymnasiet på distans. Korrespondensgymnasiet är det som finns i Sverige (om du är skriven här).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

43434343:
Du kan gå gymnasiet på distans. Korrespondensgymnasiet är det som finns i Sverige (om du är skriven här).

Aldrig hört om det förr, kan ju vara ett alternativ dock så kommer jag antagligen bara sitta inomhus hemma varje dag Då skolan är det enda tillfället jag går it ut mitt hem ):


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ut ur mitt hem*


   
SvaraCitera

Jazm1ne:

Aldrig hört om det förr, kan ju vara ett alternativ dock så kommer jag antagligen bara sitta inomhus hemma varje dag Då skolan är det enda tillfället jag går it ut mitt hem ):

När du har naturämnen och idrott kommer du behöva åka till skolan (tror det är 1-2 ggr om året). Är inte helt säker. 
Kan förstå att ett sådant problem uppstår då. Dock är det att bra alternativ om det väger mellan att inte gå gymnasiet alls. 


   
SvaraCitera

Har själv social fobi och selektiv mutism, går i 2an och pratade inte med en enda person i klassen under hela ettan (hade just flyttat så kände ingen). Mitt tips är att iaf försöka, går ju alltid att hoppa av om det skiter sig helt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

43434343:

När du har naturämnen och idrott kommer du behöva åka till skolan (tror det är 1-2 ggr om året). Är inte helt säker. 
Kan förstå att ett sådant problem uppstår då. Dock är det att bra alternativ om det väger mellan att inte gå gymnasiet alls. 

Ja vi får se ifall det blir så, eller om jag någon gång tar tag i socialfobin och utsätter mig för det jag har problem med , så kanske jag kan leva ett normalt tonårsliv på gymnasiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

idek send halp:
Har själv social fobi och selektiv mutism, går i 2an och pratade inte med en enda person i klassen under hela ettan (hade just flyttat så kände ingen). Mitt tips är att iaf försöka, går ju alltid att hoppa av om det skiter sig helt

Ja alltså jag kommer ju att känna folk, som sagt så är jag hatad i hela den här staden men vet ju vilka som är här iallafall hehe, har en kompis i den här staden men hon flyttar snart till Skåne så blir tufft då hon är min trygghet i jobbiga situationer. Känns skönt att höra någon som har samma problem som jag har men som klarat en bit av gymnasiet ändå <3 Keep goin’


   
SvaraCitera