Aviseringar
Rensa alla

gymnasium mattekurser


Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

Manglind:

Så du börjar inte nu på A och går upp, utan du börjar på den del av matten som du kommer behöva

Så är det nog. Men matte c är/var väl en svårare kurs än tex a, fast med grunderna till c. Vi missar ju grunderna. om det nu är så det är.

edit
Jupp dom har fuckat upp allt 🙁


   
SvaraCitera

Rosa:

WTF.. Det förra systemet var kasst, men detta verkar helt åt helvete.. [cry]

Märks att detta land för tillfället styrs av idiotjävlar, sorgligt.


   
SvaraCitera

Matte C är svårare, ja. Den grunden kommer/är i matte 1c, fast i en mycket kortare version.

Jag är inget speciellt fan av detta system...


   
SvaraCitera

S3ON:

Märks att detta land för tillfället styrs av idiotjävlar, sorgligt.

Inte för att vara sån men... Vi har en blå allians...


   
SvaraCitera

Manglind:

Vi har en blå allians...

Precis.. [tard]


   
SvaraCitera

Rosa:

VT i ettan går vi 70p matte 2c

Låter skumt, vi har vara 50 och 100-poängskurser?

Men ok, först vill jag veta var du går för linje. Antar att det är natur, då du läser matte 1c. Var iofs kanske inre relevant just nu.

Rosa:

Visst är det så att man får ett slutbetyg i varje mattekurs?

Ja, när du t.ex läst klart Matte 1c får du ETT slutbetyg i den kursen. Läser du alltså tre olika mattekurser får du tre olika slutbetyg, beroende på hur du presterar.

Rosa:

Om jag får G på det sista delprovet kommer jag då få IG på denna kurs med tanke på de två senaste delproven?

Ja, du kommer få F på kursen. Om det inte är så att du kan komplettera för de två delproven vid andra tillfällen, t.ex nationella proven. Prata med din lärare och se hur din skola förhåller sig till omprov och komplettering. Gör det snarast möjligt, annars blir det pannkaka på pannkaka med massor av jobb på det du redan har att göra.


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa
Ämnesstartare

Chibabe:

....//

okej tack så mycket för svaret.
jag har alltså suttit mig riktigt illa i klistret [cry]
Tycker det är läskigt hur ett ig kan styra ens framtid såhär,
usch.
Bara för att man haft det ganska jobbigt och gått genom mycket utanför plugget så är man helt körd bara sådär.

men jag ska prata med läraren och se vad denne har att säga för jag tycker tt man bör ha en chans till att få G utan att gå om. räknas nationella in så mkt i betyget så att det kan ge mig ett G i kursen?


   
SvaraCitera

Rosa:

Bara för att man haft det ganska jobbigt och gått genom mycket utanför plugget så är man helt körd bara sådär.

Nej, men det är viktigt att du på en gång så att ni på bästa möjliga sätt kan ta igen de du missat, och att du förklarar situationen.

Rosa:

Tycker det är läskigt hur ett ig kan styra ens framtid såhär,
usch.

Ja, gymnasiet är allvar. Snabbare tempo också.

Rosa:

räknas nationella in så mkt i betyget så att det kan ge mig ett G i kursen?

Du får fråga din lärare, men jag skulle tippa på det.


   
SvaraCitera