Aviseringar
Rensa alla

Gymschema för maximal muskelväxt


Doniko
Ämnesstartare

Har börjat träna osv men vet inte hur jag ska lägga upp mitt schema. Planen är att träna 4 dagar och vila 3 eftersom jag jobbar just nu 6 dagar i veckan vill ha hjälp med hur jag ska fördela muskelgrupperna? Jag tyvärr som jag är så googlar jag och läser väldigt mycket om muskelbyggnad på nätet och då står det att man ska försöka träna muskelgruppen 2-3 gånger i veckan och hur fan ska man göra det? notera att jag måste köra ben två gånger i veckan för att benen ska hänga med resterande delar 


   
Citera

För att kunna träna alla muskelgrupper varje vecka måste du kombinera de olika grupperna med varandra. Glad

Men det kanske du redan förstod :/


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Kör Greyskull LP. Görgött program för nybörjare och du behöver endast träna 3 gånger i veckan.   
Utgå från det där men lägg till lite accesories som shrugs och face pulls. Jag kör även curls och overhead extensions varje pass för maximal armhypertrofi


   
SvaraCitera

Kör Greyskull LP. Görgött program för nybörjare och du behöver endast träna 3 gånger i veckan.  https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjR4bD7kPLgAhXkposKHcn1DZgQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fyuki.la%2Ffit%2F36884526&psig=AOvVaw3SJ64WqN7XHZjXtacvEj-h&ust=1552120309380863  
Utgå från det där men lägg till lite accesories som shrugs och face pulls. Jag kör även curls och overhead extensions varje pass för maximal armhypertrofi


   
SvaraCitera

Jag tränar styrketräning måndag knän på onsdag simmning på fredag och jogga med en väska som väger 15kg varje söndag och ja jag ska bli soldat så nu behöver man inte fråga det


   
SvaraCitera

Kör push/pull/legs schema.

Dag 1: Bröst axlar triceps (pressövningar)

Dag 2: Rygg biceps (dragövningar, går även att lägga in baksida lår här)

Dag 3: Ben (framsida lår alternativt fullständigt benpass)

Brukar personligen köra denna split och därefter ta en vilodag och sen börja om. Men det är upp till var och en hur ofta man vill/kan träna


   
SvaraCitera