Aviseringar
Rensa alla

Gyn-besök med mens?


Ämnesstartare

Jag ska på ppillerrådgivning om nån timme och då passa på att testa mig. Tog den här tiden pga skulle passa bra att få ppillren utskrivna sådär några dagar innan jag skulle få mens men min kropp ba fuck u och tyckte att det var en bra ide at få mens för tidigt. Kan jag fortfarande testa mig idag eller måste jag vänta tills lingonveckan är över, så att säga?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det går ju, men tror de helst skjuter på det om det är möjligt, dvs inte akut


   
SvaraCitera

Vad ska du göra för test? vore töntigt med en gynekolog som backade för lite mensblod men töntar finns ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsmord:
Vad ska du göra för test? vore töntigt med en gynekolog som backade för lite mensblod men töntar finns ju.

har typ inte så mkt mens, är 3e dagen, har normalt 3-4 dagar med ca inget sista dygnet. ska testa mot allt typ, pga ah. vill va säker på att inte råka ge snubb1 nån skit (ca 0 procent risk iom att jag endast haft kondomsex sedan sist jag testade mig menändå) men lite osäker på hur jag ska lösa det där med mensskydd osv, inte jättesugen på att flasha tampong liksom. eh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tvingar honom att testa sig också ngn dag. 


   
SvaraCitera

jag tror att det är lugnt. berätta att du har mens innan undersökningen bara. 
jag har gjort klamydiatest (ej den när man pissar) när jag blödit. 


   
SvaraCitera

elverpigen:

har typ inte så mkt mens, är 3e dagen, har normalt 3-4 dagar med ca inget sista dygnet. ska testa mot allt typ, pga ah. vill va säker på att inte råka ge snubb1 nån skit (ca 0 procent risk iom att jag endast haft kondomsex sedan sist jag testade mig menändå) men lite osäker på hur jag ska lösa det där med mensskydd osv, inte jättesugen på att flasha tampong liksom. eh.

Ring å fråga! Det skulle jag gjort.Om det sipprar en liten skvätt är det nog intw hela världen. De har sett värre. Om inte behöver de härdas. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsmord:

Ring å fråga! Det skulle jag gjort.Om det sipprar en liten skvätt är det nog intw hela världen. De har sett värre. Om inte behöver de härdas. 

deras telefontid är typ slut, jag åker väl dit och får ppillerrådgivning så får de ge mig en senare tid för provtagning ifall de inte vill ta när jag har mens. 


   
SvaraCitera

det här med mens..rinner det bara blod sådär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:
det här med mens..rinner det bara blod sådär?

första dagarna till och från, beroende på hur riklig man har. 


   
SvaraCitera

Du kan ju göra klamydiatest i alla fall! Jag hade nog väntat med att hoppa upp i gynstolen om jag haft blödningar. Förra gången jag gjorde klamydiatest fick jag till och med hem testet så att jag fick göra det i lugn och ro och sen lägga på postlådan, fick resultatet efter en vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dom testar tydligen bara mot klamydia och gonorré på kvinnohälsan, lät skumt. frågade om det inte gick att testa mot allt, hon sa nej. Har i princip ingen mens längre så det gick bra. hade gått bra ändå sa hon, hon frågade omjag ville topsa själv eller göra en undersökning. valde undersökning pga historik men ja. det gick bra iaf, till er som råkar göra nåt liknande


   
SvaraCitera

den_fete:
det här med mens..rinner det bara blod sådär?

Ja. Men blodet är ju inte som ifall du skulle skära dig i fingrer. Det har delvis levrat sig på vägen ut, särskilt när blödningens mängd minskat, och blandat sig  med slidsekretet. Så blödningen som kommer ut är ofta mörkröd, ibland brun med tjockare konsistens. Det är som att ha flytningar, vilket fittan alltid har i viss mån i egenskap av reningsverk, men mycket rikligare. Det rinner inte rakt ut som vatten utan färdas ganska långsamt genom slidan och sipprar successivt ut. I början av menstruationen kan det mer likna blod som vi är vana att se det, tunnare till konsistens och klarrött eller ljusrött i färgen. 


   
SvaraCitera

Säg till om du vill ha fler detaljer.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidsmord:
Säg till om du vill ha fler detaljer.  

<3


   
SvaraCitera