Aviseringar
Rensa alla

Gynnar rasism SD?


Ämnesstartare

Tror definitivt att rasismen kommer öka nu när många terrorister är utländska, vilket självklart gynnar SD's åsikter då man skulle kunna kalla dem för kontroversiella "smygrasister".

En hobbypolitiker som jag själv skulle uttrycka detta som "ett mycket traumatiskt samhälle" där media väljer att ta upp just dessa händelser för att gynna Sverigedemokraterna och peka ut utländska människor. 

Dock har jag absolut ingen emot SvD, så länge det är ett demokratiskt parti har jag inget att säga. Man hör ju t.o.m vilket bra parti det är bara på namnet:

Sverige = Vårt vackra avlånga, demokratiska, rika land där vi bor. Väldigt lycklig att jag är Svensk Medborgare!

Demokraterna =  Demokrati. Och demokrati är bra, demokrati är motsatsen till diktatur vilket är dåligt. Det lär man sig ju i grundskolan, eller?

Förstår verkligen inte vad alla har emot SvD dessa dagar, känner en mycket trevlig kille som öppet röstar på SverigeDemokraterna var 4:e år. Han har tyvärr fått mycket kritik för det på sin arbetsplats och det har t.o.m påverkat hans förhållanden. Trots det står han upp för sig själv och sitt favoritparti! Härligt med sådana människor.

Hur som helst; Är mycket öppen för diskussion, tycker detta är ett väldigt spännande ämne


   
Citera

SD för en främlingsfientlig retorik så det var en korkad fråga i rubriken. 


   
SvaraCitera

passe aro :
SD för en främlingsfientlig retorik så det var en korkad fråga i rubriken. 

Han är dock klarsynt som drar in SvD i det hela också 


   
SvaraCitera

Hur kan man definiera terrorister som utländska?

Var Breivik utländsk? Trots sitt terroristiska dåd mot sitt egna hemland?

Är de tusentals sk terrorister runt Europa utländska när de utför dåd i sina egna länder?

SvD = Svenska Dagbladet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Hur kan man definiera terrorister som utländska?

Syftar mer på t.ex al-Qaida och inte t.ex Anders Breivik. Menar liksom mörkhyade, av en annan ras än oss i västvärlden (Skandinavien, USA osv.)

Xisco: Var Breivik utländsk? Trots sitt terroristiska dåd mot sitt egna hemland?

Nej, han var inte utländsk men skulle även klassa honom som rasistisk eftersom han hatade en viss folkgrupp.

Xisco: Är de tusentals sk terrorister runt Europa utländska när de utför dåd i sina egna länder?

Menade inte att ALLA terrorister är utländska. Syftade mer på hur media framställer terrorister, de lyfter ofta fram utländska terrorister. 

Xisco: SvD = Svenska Dagbladet

Oj, verkar som att jag inte har alla hästar hemma så här runt tolv på natten. Beklagar!


   
SvaraCitera

motorcykelkillen:

Syftar mer på t.ex al-Qaida och inte t.ex Anders Breivik. Menar liksom mörkhyade, av en annan ras än oss i västvärlden (Skandinavien, USA osv.)

Nej, han var inte utländsk men skulle även klassa honom som rasistisk eftersom han hatade en viss folkgrupp.
Menade inte att ALLA terrorister är utländska. Syftade mer på hur media framställer terrorister, de lyfter ofta fram utländska terrorister. 
Oj, verkar som att jag inte har alla hästar hemma så här runt tolv på natten. Beklagar!

Låter väldigt rasistiskt att bara mörkhyade kan vara terrorister och inte ljushyade. 
Och ras? Vaddå ras? Vad finns det för människoraser?
För att göra det enkelt för sig, och oss, så framställer man vissa på ett sätt och andra på ett annat ja. På gott och ont. 


   
SvaraCitera

Är du på riktig eller?

motorcykelkillen:

Syftar mer på t.ex al-Qaida och inte t.ex Anders Breivik. Menar liksom mörkhyade, av en annan ras än oss i västvärlden (Skandinavien, USA osv.)


   
SvaraCitera

Jag tror att SD gynnas av det på ett sätt de antagligen inte vill, precis som många av deras väljare är mer extrema än de vill få det att låta. De som inte vill göra sin läxa, som många pensionärer, ungdomar etc, de tycker inte om invandrare för att... ja, de "snor" svenskarnas jobb, en läkare kanske inte pratar klockren svenska och då blir det lite jobbigt för Agda, 73 som är van med läkaren Leif.

Det är för mig rasistiska anledningar, att rösta på SD för att man inte gillar "invandrare" som någon form av grupp där de alla skulle vara onda.

Jag menar inte att allt Jimmie Åkesson säger är dåligt dock, om hela partiet var som honom tror jag kanske SD skulle få fler riktiga väljare (dock färre totalt), och färre som hör hemma i ett mer extremt fack, men som missförstått vad SD vill vara för typ av parti. Det verkar t.o.m. hända i alldeles för stor utsträckning inom partiet, så det är väl inte konstigt om några som gillar järnrör röstar på partiet med, när representanter för partiet inte ens kan låta bli att göra bort sig.

Känns som SD får många röster av personer som ser det som ett mer accepterat alternativ än om de säger "Jag röstade på Nationaldemokraterna (eller liknande) Cool ", fast de förmodligen hör hemma där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Låter väldigt rasistiskt att bara mörkhyade kan vara terrorister och inte ljushyade.

Ja, jag säger såklart inte att det är så. Men media lyfter ofta fram mörkhyade terrorister i stället för vita, så tyvärr tror jag att några får sådana fördomar - vilket de absolut inte borde ha!

Xisco: Och ras? Vaddå ras? Vad finns det för människoraser?

Menar typ svarta, mörka, asiater osv. Kanske fel att säga "ras" om man ska vara pk, men du förstår vad jag menar. 


   
SvaraCitera

motorcykelkillen:
Menar typ svarta, mörka, asiater osv. Kanske fel att säga "ras" om man ska vara pk, men du förstår vad jag menar. 

Samma ras, olika hudfärg och kultur. Så ja, ras är fel att använda när det gäller oss människor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Samma ras, olika hudfärg och kultur. Så ja, ras är fel att använda när det gäller oss människor.

Ja, du har rätt. Formulerade mig fel.


   
SvaraCitera

dazed:

Han är dock klarsynt som drar in SvD i det hela också 

Mjo borgerlig media så det het  i fan.Fast dy kanske är sarkastisk?


   
SvaraCitera

passe aro :

Mjo borgerlig media så det het  i fan.Fast dy kanske är sarkastisk?

Spydig över hans förvirring men också allvarlig när det gäller SvD.


   
SvaraCitera

Jag förstår inte heller hetsen kring att det skulle vara så fult att rösta på SD. Jag vet invandrare som gör det. Det har inget med att värdera andra människor längre att göra. Alla borde vara överens om att Sverige borde jobba med dem människor som finns här idag istället för att ta emot nya. Vårda och hjälpa alla, både arbetslösa svenskar och arbetande invandrare som finns har nu. I mina ögon så är det 100 gånger fulare att vara kommunist och försöka dra ner varandra på samma nivå för att det ska vara lika. Då drivs inget framåt. 


   
SvaraCitera
Gnup
 Gnup

Xisco:

Samma ras, olika hudfärg och kultur. Så ja, ras är fel att använda när det gäller oss människor. 

Varför har det blivit fel att kalla människor för raser? Vi lägger vetenskap och biologi åt sidan för att vurma om det politiska korrekta samhället. Det är okey att i enlighet med biologin kalla hundar för dess rätt benämning - raser. Men inte människors dito, trots att det är större genetiska differenser mellan människoraserna.

Detta kan iof ha att göra med rasbiologin, så som den användes på 30-talet. Men att negligera den blir ju absurt ...


   
SvaraCitera