Aviseringar
Rensa alla

Gynnar rasism SD?


Fast det ligger i deras politik att begränsa invandringen. Det är ju själva partiets huvudfråga. Att rösta på grund av en annan anledning vore ju som att köpa korv för att man vill ha ketchup.


   
SvaraCitera

Dumbfounded:
Fast det ligger i deras politik att begränsa invandringen. Det är ju själva partiets huvudfråga. Att rösta på grund av en annan anledning vore ju som att köpa korv för att man vill ha ketchup.

Men att minska invandringen är inte samma sak som att vara rasist. Det är bättre att hjälpa och ta vara på de människor som finns i Sverige idag. Både svenskar och nysvenskar. Även fast SD kanske inte är det bästa alternativet så kan jag inte förstå hur människor inte kan tycka att Sverige är för generösa med att öppna gränserna? 


   
SvaraCitera

Gnup:

Varför har det blivit fel att kalla människor för raser? Vi lägger vetenskap och biologi åt sidan för att vurma om det politiska korrekta samhället. Det är okey att i enlighet med biologin kalla hundar för dess rätt benämning - raser. Men inte människors dito, trots att det är större genetiska differenser mellan människoraserna.

Detta kan iof ha att göra med rasbiologin, så som den användes på 30-talet. Men att negligera den blir ju absurt ...

Jasså? Vad för genetiska differenser är det du menar nu?
Hundar ser helt olika ut beroende på ras och även inom samma ras kan de se olika ut, men det är ändå samma ras.


   
SvaraCitera

overthinking :

Men att minska invandringen är inte samma sak som att vara rasist. Det är bättre att hjälpa och ta vara på de människor som finns i Sverige idag. Både svenskar och nysvenskar. Även fast SD kanske inte är det bästa alternativet så kan jag inte förstå hur människor inte kan tycka att Sverige är för generösa med att öppna gränserna? 

Men det SD menar på är att Sverige skulle bli ett bättre land med en begränsad invandring, alltså färre invandrare. Att problemen vi har skulle försvinna.

Det du menar på är ett önsketänkande från din sida. Du skrev själv att SD kanske inte är det bästa alternativet. 

SD är SD.


   
SvaraCitera

Dumbfounded:

Men det SD menar på är att Sverige skulle bli ett bättre land med en begränsad invandring, alltså färre invandrare. Att problemen vi har skulle försvinna.

Det du menar på är ett önsketänkande från din sida. Du skrev själv att SD kanske inte är det bästa alternativet. 

SD är SD.

SD tar upp debatten. De tror inte att alla problem kommer lösas men att det är bättre att ta hand om alla snart 10 miljoner människor som bor här. 
SD har dum politik på de andra punkterna om du frågar en liberal-konservativ som mig. Men att att som ex Centern förslår, fri invandring(?), hur kan någon tycka att det skulle vara ett rimligt förslag? Vi har inte ens jobb att erbjuda dem som bor här nu. Varför ta in ännu fler som antingen skall slåss om jobben eller i annat fall bidragen? 


   
SvaraCitera

overthinking :

Men att minska invandringen är inte samma sak som att vara rasist. Det är bättre att hjälpa och ta vara på de människor som finns i Sverige idag. Både svenskar och nysvenskar. Även fast SD kanske inte är det bästa alternativet så kan jag inte förstå hur människor inte kan tycka att Sverige är för generösa med att öppna gränserna? 

Som ett av världens rikaste länder som dessutom ligger i toppen när det gäller vapenproduktion per capita - med svenska vapen närvarande i väldigt många av världens konflikthärdar så har vi ett ansvar att ta för flyktingar från andra länder med svårigheter.

I övrigt vill jag kunna ha frihet att röra mig mellan vilka platser vill på jorden och tänker inte hyckla säga att det bara gäller mig som en i ett internationellt perspektiv - rik västerlänning med tropikhatt.


   
SvaraCitera

overthinking : SD har dum politik på de andra punkterna om du frågar en liberal-konservativ som mig.

Röstar du på SD?


   
SvaraCitera

dazed:

Som ett av världens rikaste länder som dessutom ligger i toppen när det gäller vapenproduktion per capita - med svenska vapen närvarande i väldigt många av världens konflikthärdar så har vi ett ansvar att ta för flyktingar från andra länder med svårigheter.

I övrigt vill jag kunna ha frihet att röra mig mellan vilka platser vill på jorden och tänker inte hyckla säga att det bara gäller mig som en i ett internationellt perspektiv - rik västerlänning med tropikhatt.

Självklart ska man kunna röra sig fritt, resa och leva! Krigsdrabbade människor skall också få komma till Sverige. Men alla de där emellan. Ex anhöriginvandring. Det är att göra människor en björntjänst. Då hamnar man i segregerade områden, ofta utan arbete och sen så sitter dem fast där. Det vill varken Sverige eller invandrarna själva. Kan vi inte bara acceptera att Sverige är inne i en lågkonjunktur just nu och det är inte rätt läge att ta in fler människor som skall slåss på arbetsmarknaden. Det leder i många fall till ökad Arbetslöshet. Bidragskostander. Utanförskap. Kriminalitet. 


   
SvaraCitera

Dumbfounded:
Röstar du på SD?

Nej är Moderat! 


   
SvaraCitera

overthinking :

Självklart ska man kunna röra sig fritt, resa och leva! Krigsdrabbade människor skall också få komma till Sverige. Men alla de där emellan. Ex anhöriginvandring. Det är att göra människor en björntjänst. Då hamnar man i segregerade områden, ofta utan arbete och sen så sitter dem fast där. Det vill varken Sverige eller invandrarna själva. Kan vi inte bara acceptera att Sverige är inne i en lågkonjunktur just nu och det är inte rätt läge att ta in fler människor som skall slåss på arbetsmarknaden. Det leder i många fall till ökad Arbetslöshet. Bidragskostander. Utanförskap. Kriminalitet. 

Man hamnar inte i segrergerade områden pga att anhörigsinvandrar, arbetslöshetssiffrorna i % ligger ganska konstant i Sverige oavsett hur många vi är.


   
SvaraCitera

dazed:

Man hamnar inte i segrergerade områden pga att anhörigsinvandrar, arbetslöshetssiffrorna i % ligger ganska konstant i Sverige oavsett hur många vi är.

Dom allra flesta invadandrare bor i segregerade områden. Inte alla, men många. De som då kommer som anhöriginvandrare hamnar på samma ställe. DÄR finns det inga jobb och det blir en ond spiral. 
Och nej procent både ökar och stiger. Under den här lågkonjunkturen så har vi haft ett antal år med högre arbetslöshet.


   
SvaraCitera

overthinking : Dom allra flesta invadandrare bor i segregerade områden. Inte alla, men många. De som då kommer som anhöriginvandrare hamnar på samma ställe. DÄR finns det inga jobb och det blir en ond spiral.

Ja men visst men segregationen har inte uppkommit pga anhöriginvandring.


   
SvaraCitera

motorcykelkillen:

Förstår verkligen inte vad alla har emot SvD dessa dagar, känner en mycket trevlig kille som öppet röstar på SverigeDemokraterna var 4:e år. Han har tyvärr fått mycket kritik för det på sin arbetsplats och det har t.o.m påverkat hans förhållanden. Trots det står han upp för sig själv och sitt favoritparti! Härligt med sådana människor.

nej vad gulligt!


   
SvaraCitera

INGA RASISTER PÅ VÅRA GATOR! KROSSA SD SOM DE FLUGOR DE ÄR!


   
SvaraCitera

Jag tror däremot oroligheterna som var i Stockholms förorter gynnade SD en del. 


   
SvaraCitera