Aviseringar
Rensa alla

Ha mobilen länge


Ämnesstartare

TjA jag vill ha min mobil länge så TT den inte går sönder vad ska jag göra för att den ska må Alta bäst?


   
Citera
Ämnesstartare

Skaffa ett skal, inte installera skit som drar batteri och processorkraft samt inte installera saker från andra källor än google play.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rukar stå i den där boken man får med när man köper den. Förutom det adaq sa - Skal, använd inte under laddning, ladda inte för länge.
De om nt är är överdrivet dyra eller billiga och inte så poppis verkar hålla längre lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var försiktig med den. Om det är en smartphone kmr den inte hålla för evigt för att dom är ju typ gjorde för att pajja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp en knapptelefon föresten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har typ 1 GB på min telefon med appar  men blir mobilen sämre om man har mera appar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lägg den i en byrålåda och lämna den där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: använd inte under laddning

Varför ska man inte det? Aldrig hört talas om. 

Danne_cars:
Har typ 1 GB på min telefon med appar  men blir mobilen sämre om man har mera appar?

Telefonen kan bli segare. Men det löser du genom att antingen ta bort de appar du inte använder eller genom att fabriksåterställa den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Varför ska man inte det? Aldrig hört talas om. 

Står i handboken att det tär på batteriet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Står i handboken att det tär på batteriet

Aldrig sett. 
Får ta och lusläsa handboken när jag kommer hem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Står i handboken att det tär på batteriet

Oj, kanske är därför min mobil förlorar 100%-0% på någon timma med endast Webläsare igång. Förvirrad Har alltid igång musik osv när den laddar CoolGråter


   
SvaraCitera
frukt

Flasha ett ROM som det kallas, ett alternativt operativsystem (förslagsvis Cyanogenmod) utan tillverkarens bloatware för att få den att kännas snabbare så man orkar. Måste själv göra detta men orkar inte i linux.

Kanske svårt om man heter x_cars iofs.


   
SvaraCitera