Aviseringar
Rensa alla

Hack and slash wars 2010


Ämnesstartare

Kommande året kommer hack and slash spelens hittills största duell ske.

Den underbara genre kommer först representeras utav dantes inferno

Hacka sig igenom helvetet för att rädda sin kärlek. Mer handling behövs inte för denna genren. Bossarna ser ut att bli riktigt roliga.

Splatterhouse!

Blir troligen kraftigt fördröjt pågrund av bråk mellan spelstudios.
Men ändå. splatterhouse kommer inte bråka om förstaplatsen bland hack and slash spelen, men måste ändå nämnas.

splatterhouse kort och gott. Man ska rädda sin flickvän ifrån dr (herbert) wests hus. där en massa demoner och odöda medmera håller till.

Castlevania lords of shadow

Finns inte så mycket att säga. Castlevania kommer alltid vara castlevania. Spelet ser snabbare och mer spektakulärt ut, än vanliga castlevaniaspel, som brukar vara rätt slöa. om man ser till abilities osv.

Men annars tror jag inte det kommer ebjuda något nytt.
Samma roliga bossar och spelvärldens bästa soundtracks.

Bayonetta

Demot finns ute på psn nu.
Bayonetta är garanterat det hack and slashspelet med mest abilites och combovariationer. Helt enkelt det som visuellt ser mest intressant ut.

Visar lite av allt. Bossarna erbjuder mycket värre avslutningar.

Och till sist

God of war 3

Finns inte så mycket att säga. Trailern är som spelets gameplay ser ut.
Kratos är kratos. God of war 1+2 släpps snart på ps3an. Har du inte kört några av dessa så köp dirr, hör till ps2ans absolut bästa spel(om inte de två bästa)

Enligt mig kommer striden om första platsen stå mellan god of war och bayonetta. God of war släpps enbart till ps3. Men bayonetta kommer se sämre ut på ps3an. Och skaparen har sagt att det inte kommer läggas ner tid på att konvertera spelet till max på ps3an.

En sak är då säker, hack and slashers är vad som gäller 2010[bigcheers]


   
Citera
Ämnesetiketter

Bara GoW3 som är intressant i mina tummar, möjligen dantes med, men det är en nice genre!


   
SvaraCitera

GOW och Dante's kommer få så mycket tjaffs och uppmärksamhet ändå så de orkar jag inte kommentera. Har f.ö. inte spelat några som helst spel nyare än typ 2006 eller nått, så är väl lite efter, men w/e.

Galvmeister:

Splatterhouse!

Indiespel? Fick en sådan känsla.

Galvmeister:

Castlevania

Gillade monstren. Annars inte mycket att säga - ser ut som ett i mängden.

Galvmeister:

Bayonetta

Såg coolt ut, gillade färgsättningen - mörk utan att vara tråkig, enformig och grå, såsom genren själv är när den är som bäst. Dock - rödklädd snubbe med två pistoler? Känns lite bekant... Särskilt med tanke på rörelsen vid ~00:30, såg ut som en trickster-grej ur DMC3.

Överlag håller jag med dig om att Bayonetta är det mest intressanta av dessa.
Inte för att jag kommer spela något av dem, men man kan ju drömma [rolleyes]


   
SvaraCitera

Budolicious:

Bara GoW3 som är intressant i mina tummar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Indiespel? Fick en sådan känsla.

Nja, det är ett gammalt spel som en studio ville piska liv i. Spelet var klassiskt beat em up med väldigt mycket skräckfilmsinslag. Masken som han har på sig ger han superkrafter så han kan döda demoner och ha sig, ifrån början var det en gammal hockeymask, spelskaparna ville hylla jason[bigsmile]
Men nu har en större studio tagit över spelet. så det kommer putsas upp och bli snyggare.

Stringburka:

Dock - rödklädd snubbe med två pistoler? Känns lite bekant... Särskilt med tanke på rörelsen vid ~00:30, såg ut som en trickster-grej ur DMC3.

Det där är enligt mig det stora problemet med bayonetta.
Det är gjort utav dmc´s skapare. Han var förvisso bara inblandad i första dmc. Men det där med rödklädd och pistoler. Bayonetta är så extremt japanskt på alla sätt.
Rockar i vinden är coolt
Pistoler är coolt
Vara nonchalant och stöddig är coolt.
Listan fortsätter. Men du förstår vad jag menar.
Bayonetta kommer vara roligare att titta på när någon spelar och inte att spela själv.


   
SvaraCitera

Galvmeister:

God of war 3

Demot var underbart. Mer än så behöver man nog inte säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.gametrailers.com/video/review-hd-god-of-war/62753
Recension på god of war 3.

Ribban för vad som ser mäktigt ut i spelvärlden, har precis höjts[bigcheers]


   
SvaraCitera

Galvmeister:

Recension på god of war 3.

Fick hem mitt precis nu!
Man blir så glad när de skickar ut innan releaser.

:G:G:G


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Fick hem mitt precis nu!
Man blir så glad när de skickar ut innan releaser.

Vad i helvete?!
Vart beställde du ifrån?


   
SvaraCitera

Galvmeister:

Vad i helvete?!
Vart beställde du ifrån?

PEWPEW!
videogamesplus.ca [cool]


   
SvaraCitera