Aviseringar
Rensa alla

Hade allt varit bättre om det fanns ett tredje kön?


isola: det finns flera kön, dock är ju man och kvinna grundkönen och är ju tillsammans med ett tredje de enda som behövs, även om det tredje väl främst skulle användas av folk som inte känner igen sig i någon av könsrollerna.

När jag för flera år sedan var på studiebesök på Linköping Universitetssjukhus och bl a besökte BB och förlossningsavdelningen så är jag 100% säker på att överläkaren och professorn som höll i rundvandringen enbart sa att det fanns TVÅ KÖN - pojke och flicka. Jag hade garanterat kommit ihåg om han hade nämnt flera andra olika kön.

Nej du - det föds bara två olika kön i Sverige.  Mycket glad


   
SvaraCitera

isola: vad har det med något att göra?

Jag är väl tämligen säker på att inte människan till sin skapelse som funnits på jorden i 100.000 - 1 miljon år skulle förändrats till sin skapelse under de sista 1.000 - 2.000 åren.  Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:

När jag för flera år sedan var på studiebesök på Linköping Universitetssjukhus och bl a besökte BB och förlossningsavdelningen så är jag 100% säker på att överläkaren och professorn som höll i rundvandringen enbart sa att det fanns TVÅ KÖN - pojke och flicka. Jag hade garanterat kommit ihåg om han hade nämnt flera andra olika kön.

Nej du - det föds bara två olika kön i Sverige.  Mycket glad

http://illvet.se/manniskan/sociologi/varfor-finns-det-hermafroditer

Nej det gör det inte. Dock tvingas man välja kön på sitt barn när de föds tvåkönade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:

Jag är väl tämligen säker på att inte människan till sin skapelse som funnits på jorden i 100.000 - 1 miljon år skulle förändrats till sin skapelse under de sista 1.000 - 2.000 åren.  Glad

Vi utvecklas hela tiden till följd av vad vi utsätts för.


   
SvaraCitera

isola: http://illvet.se/manniskan/sociologi/varfor-finns-det-hermafroditer

Nej det gör det inte. Dock tvingas man välja kön på sitt barn när de föds tvåkönade.

Jovisst, men då snackar vi om ett felskapt barn som dessutom är ytterst ytterst sällsynta.

isola: Vi utvecklas hela tiden till följd av vad vi utsätts för.

Jovisst, men sådana enorma framsteg har inte människan gjort kroppsligt de senaste tusen åren... möjligtvis att vi blivit något längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de som har två kön
fast kanske ej räknas :p

men nej, tror j det skulle vara till ngn nytta... kanske bara krångla till ännu mer


   
SvaraCitera
Draug

Ingenting hade varit bättre. Hade varit minst lika dåligt om inte sämre gissar jag.


   
SvaraCitera
Draug

Ingenting hade varit bättre. Hade varit minst lika dåligt om inte sämre gissar jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller jo, eftersom samtliga 3 kön skulle behövas för att föröka sig så skulle nog antalet födda minska en aning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: hermafroditer...?

isola: det finns flera kön, dock är ju man och kvinna grundkönen och är ju tillsammans med ett tredje de enda som behövs

hermafroditer är ju tvåkönade. jag tänker mig ett tredje kön som varken har en penis lr en vagina, utan ngt helt annat mellan benen. Det tredje könet jag syftar till hade behövt vara närvarande under samlag för att en befruktning på naturlig väg skulle kunna äga rum. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Det tredje könet jag syftar till hade behövt vara närvarande under samlag för att en befruktning på naturlig väg skulle kunna äga rum.

Anmäl

Citera

så en trekant hade varit nödvändig för befruktning? låter omständligt för förhållandet då vi är fostrade till att leva i tvåsamhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: så en trekant hade varit nödvändig för befruktning?

ja!

isola: låter omständligt för förhållandet då vi är fostrade till att leva i tvåsamhet.

absolut, men det här är inget som hade uppkommit nu eller inom en kort tid framöver, kanske miljarder år från nu med evolutionen liksom. Tänker mig snarare att det från första början hade varit på detta vis. Tänk er detta, om vi nu var fostrade till att leva så, hade samhället med en större sannolikhet än idag varit jämställt?    


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det hade ju gjort trekanter mer intressant i alla fall. En av varje kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

, om vi nu var fostrade till att leva så, hade samhället med en större sannolikhet än idag varit jämställt?    

varför skulle det ha varit det?


   
SvaraCitera