Aviseringar
Rensa alla

Hade du behållt barnet?


nej, kan knappt ta hand om mig själv, skulle förstöra ungens liv


   
SvaraCitera

Med respekt för min andra hälft som inte vill ha barn just nu så hade jag inte behållit det.. tycker faktiskt han har en del att säga till om också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte det... Inte i dagsläget iaf... Kanske senare nån gång, men inte om jag fick veta att jag var gravid imorgon, det skulle inte funka...


   
SvaraCitera

Eemelii:

Hade du behållt det då? Varför isf?

ja, om det inte var något fel på det. oavsett vad alla människor sa omkring mig.. jag vill inte låta det som växer inuti mig dödas och som kommer bli min varma, mjuka och söta bebis [love]
jävligt jobbigt skulle det bli, verkligen! men det skulle ändå vara mitt barn...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade ändå gjort abort även om jag blivit gravid fast jag tagit p-piller.
för jag är så pass ung ännu så skulle aldrig ta och föda ett barn till världen utan att trygga dens framtid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

factorygirl:

ja menar ett barn är ju en människa. även fast det bara är ett foster i magen så betyder det ju något. om man har blivit gravid så på något sett så tycker jag att man ska ta hand om det. adoption,familj kan ta hand om det medans du går i skolan om du är ung. så ja jag skulle aldrig göra abort!

jag hade inte det. jag vill hellre utbilda mig klart, få jobb och jobba i några år och bo själv också 🙂
så om jag hade haft pojkvän nu sen några år tillbaka och jag blivit gravid,oplanerat, så hade jag gjort abort.


   
SvaraCitera

Eemelii:

Hade du behållt det då? Varför isf?

Jag har varit i den situationen och jag behöll min lilla tjej:)
Varför jag gjorde det var för att
1. Jag bor inte hemma, bor i en köpes lägenhet med min sambo
2. vi har fast inkomst varje månad (lever inte på några bidrag)
3. vi ville ha henne;)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med hänvisning till denna tråd http://ungdomar.se/forum.p​hp?thread_id=255382&page=1 så låser jag nu den här!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera