Aviseringar
Rensa alla

Hade du kunnat gå 5 mil?


Smilen
Ämnesstartare

Hade ni kunnat gå 5 mil verkligen? Vad är det längsta du har gått som en promenad?


   
Citera

Jag vandrade med skolan en gång och det var säkert runt 5 mil. Men jag hade ju inte gjort om det så nej. 


   
SvaraCitera

Det tror jag garanterat, fysiken för det finns iallafall. Sedan är det väl inte så kul att gå 5 mil då det skulle såååå lång tid.


   
SvaraCitera

Klart man kan gå, om man tar pauser, äter osv 


   
SvaraCitera

Smilen:
Hade ni kunnat gå 5 mil verkligen? Vad är det längsta du har gått som en promenad?

ja, jag har gått 50 km en gång när jag hade sommarjobb, jag promenerade i mer än 7 timmar tror jag. Det var skitjobbigt förstås, hade smärtor i fötterna när jag var klar med jobbet


   
SvaraCitera

Själv är jag alldeles förmodligen alldeles för lat, men tråden påminde mig om den här låten i alla fall! Mycket glad


   
SvaraCitera


Själv är jag förmodligen alldeles för lat, men tråden påminde mig om den här låten i alla fall! Mycket glad


   
SvaraCitera

Smilen: Hade du kunnat gå 5 mil?

På en dag? Ute i naturen över stock och sten? Mycket mycket tveksamt. Jag tror jag brukar gå 1 mil i timman ute i naturen. Eller är det 5 km i timman. Minns faktiskt inte.  Rodnar

Jag är 184 cm lång och går fort så det kanske är 1 mil i timman. Men det låter extremt mycket att ute i naturen gå med en medelhastighet av 10km/h.

Över en helg däremot INGA problem.  Tumme upp


   
SvaraCitera

Antagligen, speciellt om det är bra väg/lite packning. Har väl iaf gått över 3 mil på en dag när jag vandrat.


   
SvaraCitera

Ja varför inte?


   
SvaraCitera

politisk realist:

På en dag? Ute i naturen över stock och sten? Mycket mycket tveksamt. Jag tror jag brukar gå 1 mil i timman ute i naturen. Eller är det 5 km i timman. Minns faktiskt inte.  Rodnar

Jag är 184 cm lång och går fort så det kanske är 1 mil i timman. Men det låter extremt mycket att ute i naturen gå med en medelhastighet av 10km/h.

Över en helg däremot INGA problem.  Tumme upp

Tror min gå medelhastighet ligger på runt 5,xxkm/h och är lite kortare än dig så gissar på att du kanske kan snitta 6,xxkm/h


   
SvaraCitera

Nah lel


   
SvaraCitera

Nej 🙁


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Kan jag men nog inget som jag skulle göra.

Har gått 3 mil, var på väg hem från en fest och vi hade missat sista tåget. Fanns ingen buss heller att ta så det bara var att gå. Vi följde järnvägen som var den snabbaste vägen att gå, om vi gått på bilvägen så hade det blivit längre.


   
SvaraCitera

Maymay:

Tror min gå medelhastighet ligger på runt 5,xxkm/h och är lite kortare än dig så gissar på att du kanske kan snitta 6,xxkm/h

Jag tror dina uppgifter ligger ganska nära sanningen för egen del. En dryg halvmil i timman. Sedan ska man ta vätskepaus, vila och få i sig lite mat/matsäck så 5 mil på en dag låter otroligt mycket. Cykla däremot 10 mil på en dag är inga problem.


   
SvaraCitera