Aviseringar
Rensa alla

Hade sex med en annan kille...


Ämnesstartare

Det är såhär att jag har gjort något väldigt hemskt och jag hatar verkligen mig själv för det här, jag är medlem här sen tidigare men var tvungen att hitta på ett fejk konto för jag skäms verkligen så mycket.

Jag är på g med en kille kan man säga, har träffat honom i tre månader och jag är verkligen kär i honom. Vi har vart vänner i flera år men den senare tiden har det blivit lite mer.

Men i förrigår så var jag ute och festa och till en början var det väldigt trevligt. Vi satt i en park och snackade och drack. Jag pratade ganska mycket med en kille som också var där och vi kom väldigt bra överens. Sen senare på kvällen så drog alla dom som jag kom dit med och kände. Då följde jag med honom och hans kompisar hem till hans lägenhet. Jag hade tänkt ta bussen hem men jag missade den och han sa att jag kunde sova kvar om jag ville och full som jag var så sa jag ju ja. Det hela slutade med att vi hade sex och jag ångrar det så sjukt mycket. Visst det är ingen ursäkt att säga att man är full men jag var verkligen helt borta. Jag har inga känslor för den där killen alls och jag vet inte ens varför jag gjorde det.

Men nu vet jag inte vad ska göra nu och ni får skriva vilken idiot jag är, för det vet jag redan.. Men vad skulle ni ha gjort om ni satte er in i situationen? Skulle ni ha berättat för honom?


   
Citera

Berätta för honom på en gång, det är bättre att han hör det fårn dig så fort som möjligt än att han får reda på det ryktesvägen.


   
SvaraCitera

patriciaK:

jag är medlem här sen tidigare men var tvungen att hitta på ett fejk konto för jag skäms verkligen så mycket.

Du kommer bli bannad.

patriciaK:

Skulle ni ha berättat för honom?

Ja, det är det enda rätta ifall du älskar honom och vill att han ska må bra i längden med dig och du vill stanna kvar i förhållandet.

Antingen blir han så sårad att han inte kan stanna kvar pga av vad du gjort eller så accepterar han det och försöker förstå att vi alla är människor och därför förlåter han dig.

Vilket fall ska du vara ärlig, och det du gjorde var DITT val och det är ingen ursäkt att man är full du valde det medvetet även om du var packad... du gillade det för stunden för att du var kåt och du prioritera ett ligg före ditt förhållande i längden även om du inte tänkte på konsekvenserna så betyder det också att du inte bryr dig såpass mycket om respekt och förhållandet ifall du går och sover hos en random person som du inte har känslor för och ligger med han och ska sedan säga "oh det var inte mitt fel"

Du för stå för vad du gjort och lär dig av det ifall du verkligen ångrar det ifall du känner att du skulle kunna göra så igen så tycker jag att du ska göra dig och din kille en tjänst, gör slut och sluta såra han.

I längden om han förlåter så tror jag att han kommer inte kunna lita på dig såpass mycket heller i längden tror jag inte det håller om man tänker på sin personliga statistik med förhållanden.... Tyvärr.


   
SvaraCitera

Men hallå, ni har ju inget förhållande. [shake] Är man på g med någon så är man ju inte tillsammans än. Det går ju att vara på g med flera stycken och sedan välja ut den man funkar bäst med??
Jag skulle nog dock kanske tänkt som du pga verkar vara sjukligt monogam, men det får jag väl jobba bort. ([badgrin])


   
SvaraCitera

"Ångra ingenting, en gång i tiden kändes det rätt"[no-no]


   
SvaraCitera

patriciaK:

Men nu vet jag inte vad ska göra nu och ni får skriva vilken idiot jag är, för det vet jag redan..

Äsch, du har inte gjort något fel! [no-no]

patriciaK:

Men vad skulle ni ha gjort om ni satte er in i situationen? Skulle ni ha berättat för honom?

Jag hade antagligen inte berättat, pga: 1, det är ju ej hans ensak egentligen och 2, han kanske blir sårad/ledsen och det vore ju onödigt. Speciellt med tanke på punkt ett [crazy]


   
SvaraCitera

patriciaK:

Visst det är ingen ursäkt att säga att man är full men jag var verkligen helt borta. Jag har inga känslor för den där killen alls och jag vet inte ens varför jag gjorde det.

Skulle kunna klassas som våldtäkt faktiskt. Minns du om han var speciellt på? Om det var på hans begär så att säga?


   
SvaraCitera

Aengslig:

Vilket fall ska du vara ärlig, och det du gjorde var DITT val och det är ingen ursäkt att man är full du valde det medvetet även om du var packad...

Ja man ska vara ärlig men det var ju alkoholens fel ändå[shake]


   
SvaraCitera

isola:

Är man på g med någon så är man ju inte tillsammans än.

Usch, ärligt talat hur kan man ens vara sådan? "Jag kör med flera och plockar ut den bästa, den som är bäst i sängen får ett klart tecken på att han är gym och en extra poäng för det" Tycker det är vidrigt.

Men även om man gör det så kan man ändå såra och därför visa respekt och medkänsla, vilket hon/han tydligen inser att hon/han inte gjort.

Burger:

Ja man ska vara ärlig men det var ju alkoholens fel ändå[shake]

Alltså seriöst, är du så låg och kan säga något sådant mot den du älskar ? "det var alkoholens fel" Fyfan för människor som kommer med den ursäkten, hoppas man kunde få böta för att ens säga den meningen.


   
SvaraCitera

Aengslig:

Usch, ärligt talat hur kan man ens vara sådan? "Jag kör med flera och plockar ut den bästa, den som är bäst i sängen får ett klart tecken på att han är gym och en extra poäng för det" Tycker det är vidrigt.

Så att endast dejta folk är vidrigt? [crazy]
Jag hade nog också blivit sur, men det har man ju ingen rätt att vara innan man har ett förhållande.


   
SvaraCitera

isola:

Så att endast dejta folk är vidrigt? [crazy]

Att dejta samtidigt tycker jag faktiskt är lite skumt, jag menar att komma ihåg personers olika saker tex namn/ursprung tycker det är dubbelmoral att kunna "dejta" flera under samma period, visst kan man lägga intresse för flera men att sedan dejta flera på samma gång tycker jag är fult.

isola:

Jag hade nog också blivit sur, men det har man ju ingen rätt att vara innan man har ett förhållande.

Tycker att som människa ska man respektera varandra, och därav tycker jag inte att man ska låta en person hysa känslor för en sedan ska man kunna ligga med en annan. Det tycker jag är fel, och det fattar jag inte varför folk inte tycker det... Jag kanske är udda, tycker att det är uruselt.


   
SvaraCitera

Du behöver inte ha dåligt samvete.
Om du och den personen som du har dejtat nu hade klickat direkt, så hade ni inte fortfarande dejtat efter 3 månader.
"månader"? Stavas det verkligen så? Låter konstigt, men min dragna nalle puh-hjärna orkar itne tänka.

Du behöver inte säga något, då inget är officiellt, men jag tror däremot att er dejtsession har en nedgång.


   
SvaraCitera

patriciaK:

Jag är på g med en kille kan man säga, har träffat honom i tre månader och jag är verkligen kär i honom. Vi har vart vänner i flera år men den senare tiden har det blivit lite mer.

isola:

Men hallå, ni har ju inget förhållande. Är man på g med någon så är man ju inte tillsammans än.

Precis min tanke och därför...

Nintendo:

Äsch, du har inte gjort något fel!

och

Nintendo:

Jag hade antagligen inte berättat, pga: 1, det är ju ej hans ensak egentligen och 2, han kanske blir sårad/ledsen och det vore ju onödigt.

Och speciellt inte om ni inte är tillsammans än (även om er vänskap kanske gör att det känns som du borde).

Men nej, ska ni vara exklusiva monogamisar, då får ni allt lägga beslag på varandra ordentligt och inte bara vara "på g", det är bara halv-exklusivt (om ens det)! [no-no]


   
SvaraCitera

isola:

Jag hade nog också blivit sur, men det har man ju ingen rätt att vara innan man har ett förhållande.

Känns lite halvkasst med "åh jag får bestämma över min partners kropp när vi är i en relation wööh". Som när den gifta kvinnan mer eller mindre ägdes av sin man, på den gamla goa tiden. Livegen. Ujujuj.

Dold text: Mm, vill manipulera dig till den öppna sidan av livet [blush]

Och människan har ju alltid "rätt" att känna vad den känner, för känslor torde ju ej vara fel. Men; det är skillnad på att känna saker och på att låta känslorna styra över förnuftet osv [crazy]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Som när den gifta kvinnan mer eller mindre ägdes av sin man, på den gamla goa tiden. Livegen.

Årtusendets sämsta jämförelse. Att komma överens om ett förhållningssätt gentemot varandra kan inte jämföras med slavägande. [shake]


   
SvaraCitera