Aviseringar
Rensa alla

Hälsan tar stryk, behöver hjälp.


Ämnesstartare

Bl0cket:

Du hade gått hos en psykolog, men sa tack och hej, har jag förstått det riktigt? Jag tycker du ska byta psykolog eller söka dig till annan vård inom psykiatrin. För det hjälper.

Ja, hade varit hos en sådan, gav inte så mycket mer än någon att bolla med och få bekräftat, jag tänker rätt, förstår saken och kan analysera den, men kan inte hantera det som kommer in så bra som man kan önska, får se om jag kan försöka få tid hos någon annan inom snar framtid om det inte löser sig.
Känns inte riktigt som jag kan få ut något av den jag träffade iallafall så.

Capture:

Du kan inte be dina bröder hjälpa till mer hemma? Låter lite som att du får göra det mesta själv. Att de hjälper till med att diska, tvätta, handla och kanske laga mat någon gång.

Jo, det gör jag redan, tur nog är det sommarlov, en broder kort synd nog men en med rätt mycket tid, dock är det inte så mycket hjälp man kan önska, känns dock som jag inte kan kräva för mycket av dem.
När skolan börjar lär det inte bli så mycket.
Jag är glad att båda faktist går kvar i skolan och inte skiter i det, varit en sån lång period för båda bröderna, så kan inte gå för hårt på dem.

Rutiner finns där lite halft som halft, det är att hitta orken mer, som jag skrev innan, den enda energi jag får är från min flicka, den hjälper mig att orka dagarna och inte så mycket mer.

Men efter att jag hade skrivit av mig här och samlat lite mod att försöka reflektera med ena brodern, den äldre av småbröderna som är rätt tyst av sig, så gav det lite resultat i alla fall, vi är en knepig familj som lärt oss att inte prata känslor med varandra eller vara kärleksfulla.


   
SvaraCitera

Foxdie:

Ja, hade varit hos en sådan, gav inte så mycket mer än någon att bolla med och få bekräftat, jag tänker rätt, förstår saken och kan analysera den, men kan inte hantera det som kommer in så bra som man kan önska, får se om jag kan försöka få tid hos någon annan inom snar framtid om det inte löser sig.
Känns inte riktigt som jag kan få ut något av den jag träffade iallafall så.

Hur lång tid gav du det? Testat gruppterapi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Foxdie:

Hur kan jag lösa det, vad har jag för alternativ?

Det går inte att göra någonting, eftersom miljön som du befinner dig i bara ger negativ energi. Tror inte någon har någon vettig lösning på just det.

Foxdie:

Vad är era åsikter?

Försök sova ut så ofta som möjligt. Man kan ta alla möjliga mediciner, hälsoprylar, träna och vara hälsosam... men sover man inte tillräckligt så är ändå en tjock rökare som sover mycket hälsosammare [rolleyes]

Nu kanske du gör detta, men så fort jag läser det du skriver (i synnerhet jobb och många sysslor) så låter det inte som det. Många personer jag sett som är väldigt sociala och uppåt i vanliga fall, räcker det med en natts dålig sömn för att de ska bli instabila vrak. Vet ju själv hur ynklig man blir av några timmar avkapade. Tänk dig då en längre period med dålig sömn. Man klarar stressiga situtationer betydligt bättre när man är utsövd.

edit:
Såg även att du radade upp ett gäng symtom. Dålig sömn är expert på att ge upphov till diverse konstigheter både fysiskt och psykiskt.


   
SvaraCitera

Tror inte en psykolog är lösningen, eftersom problemet inte sitter hos dej, utan sitautionen du är i nu.
Du behöver avlastning helt enkelt.


   
SvaraCitera

Melly:

Tror inte en psykolog är lösningen, eftersom problemet inte sitter hos dej, utan sitautionen du är i nu.

En psykolog kan hjälpa en att komma ur en situation.


   
SvaraCitera

Bl0cket:

En psykolog kan hjälpa en att komma ur en situation.

Nej, inte fysiskt. Antingen väljer han att stanna kvar hemma lr flytta, så länge han fortsätter i samma hjulspår kommer han att må dåligt.
Varför ska han åka till en psykolog varje vacka och berätta hur dåligt han mår? men det verkar han ju redan ha insett.


   
SvaraCitera

Melly:

Nej, inte fysiskt. Antingen väljer han att stanna kvar hemma lr flytta, så länge han fortsätter i samma hjulspår kommer han att må dåligt.
Varför ska han åka till en psykolog varje vacka och berätta hur dåligt han mår? men det verkar han ju redan ha insett.

Han verkar ju uppenbarligen inte veta hur han ska göra för att ta sig ur situationen, det kan en psykolog hjälpa till med. Man behöver inte vara självmordsbenägen för att gå till en psykolog.


   
SvaraCitera

Hypothyroidism tyder många av dina symptom på! Du bör kolla upp det med din husläkare!


   
SvaraCitera