Aviseringar
Rensa alla

Hälsosam viktnedgång.


Ämnesstartare

Buddah:

Tror du missuppfattade tråden lite. Detta är inte en diskussion om hurvida man SKALL gå ner i vikt eller inte. Utan HUR man gör det på bästa sätt.

Tyckte jag svarade ganska bra på det. [y]


   
SvaraCitera

Äter i princip bara jävla grönsaker, trots det är jag knappast någon sticka. Hepp liksom.


   
SvaraCitera

Inte för att jag ser det som något eftersträvansvärt, ens, men jag lever för stunden för att posta meningslösa inlägg just HÄR.


   
SvaraCitera

Buddah:

Detta är främst riktat till tjejer som svälter sig själva för att gå ner i vikt.

Lol, som om svälten beror på okunskap [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda som egentligen funkar(och är hälsosamt på lång sikt) är 3sunda mål om dagen, motion och medvetenhet. Det är synd att folk är så inkompetenta och inte har en aning om det bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Det finns nog ingen som inte redan vet det här.

uppenbar:

Lol, som om svälten beror på okunskap

Precis.

Rätt meningslös tråd med andra ord...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conrad:

3sunda mål

Det ultimata för din ämnesomsättning är faktiskt 5. Enligt många dietister i alal fall.

Conrad:

motion

Beror på vad man menar med motion, vissa behöver ingen extra motion över det som är rekommdnerat under en dag. Andra mer. Det är ganska individuellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Det ultimata för din ämnesomsättning är faktiskt 5. Enligt många dietister i alal fall.

När ska man äta dessa fem mål då?

Frukost, lunch och middag är det som gäller. Om man sedan tar en macka eller frukt emellan så gör ju det inget. Men det är inget mål på det sättet.

Buddah:

Beror på vad man menar med motion, vissa behöver ingen extra motion över det som är rekommdnerat under en dag. Andra mer. Det är ganska individuellt.

Att motionera är jätteviktigt. och jag har inte sagt att det ska vara mer än det som

Buddah:

rekommdnerat under en dag.

men man kan inte ligga i soffan, äta sund mat och förvänta sig att det ska ske mycket. Möjligtvis om man är väldigt fet men som sagt var... man ska ha en sund livsstil och det får man genom sund mat, goda vanor och vardagsmotion. Inte genom atkins eller övriga idiotiska dieter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conrad:

Inte genom atkins eller övriga idiotiska dieter.

Nej, mirakeldieter funkar inte. Det gäller att ha koll på sitt energibehov och anpassa kost/motion efter det.

Conrad:

När ska man äta dessa fem mål då?

Räcker med något litet i mellan huvudmåltiderna. En macka eller något. Mest är det för att hålla ämnesomsättningen aktiv. Att äta regelbundet är också viktigt, för då får kroppen ett hum om när det skall börja förbrännas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Fan

Jag tyckte att det verkade mer som ett omtänksamt sätt att knuffa bort folk från undernäring. Stupid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N0v4c41n3:

Jag tyckte att det verkade mer som ett omtänksamt sätt att knuffa bort folk från undernäring. Stupid.

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Nej.

Jo, det gjorde jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N0v4c41n3:

Jo, det gjorde jag.

Ja, men så var det ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

man kan i princip frossa i dem

nej för de är jätteäckliga[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Många tror faktiskt att det handlar om hur mycket man äter.

vad skulle det annars handla om då?[confused]


   
SvaraCitera