Aviseringar
Rensa alla

Hälsosammare livsstil


Balboa
Ämnesstartare

Sen sommarlovet började har jag inte levt så hälsosamt. Större delen av sommaren har jag ätit bara skräpmat. Nudlar kebab panpizza och sötsaker i alla dess former. Vilket resulterat i att jag gått upp mycket i vikt. Började också röka ett tag. Men försöker att sluta. Och jag skäms nästan över mig själv när jag tittar tillbaka på mitt liv innan sommaren. Då jag tränade osv. Men nu när jag insåg hur jag levde för någon månad sen har detta lett till ätstörningar och komplex. Jag mår dåligt hela dagarna. Går inte ut.  Förstår att det inte går att leva såhär, men vet inte vad jag ska göra. Vart jag ska börja någonstans. Hjälp. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Bestäm vissa regler hur ofta du ska träna och vilka onyttiga saker du max får äta osv, krävs självdiciplin annars kmr du dö inne på ditt rum


   
SvaraCitera

Balboa: lett till ätstörningar och komplex. Jag mår dåligt hela dagarna. Går inte ut.  Förstår att det inte går att leva såhär, men vet inte vad jag ska göra. Vart jag ska börja någonstans. Hjälp.

Om du känner att du har fått eller utvecklat vad som lutar mot äs borde du söka hjälp så fort som möjligt. det enklaste sättet är att gå till vårdcentralen och förklara läget.


   
SvaraCitera