Aviseringar
Rensa alla

Hälsosamtal


Ämnesstartare

Vad gör man på ett hälsosamtal hos skolsyster?


   
Citera

Mäter och väger sig, diskuterar sin hälsa. Är dock ej obligatoriskt att mäta och väga sig.


   
SvaraCitera

Du får prata om dina kost, sömn, drogvanor osv har jag för mig. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Mäter och väger sig, diskuterar sin hälsa. Är dock ej obligatoriskt att mäta och väga sig

Okej, och sen händer det inget mer eller?


   
SvaraCitera

tilda92:

Okej, och sen händer det inget mer eller?

Om skolsköterskan anser att du mår bra, nej.


   
SvaraCitera

Med tanke på att du har placerat tråden i ätstörningar så gissar jag på att det inte är ett vanligt hälsosamtal utan ett för att dom anser att du är underviktig eller liknande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med tanke på att du har placerat tråden i ätstörningar så gissar jag på att det inte är ett vanligt hälsosamtal utan ett för att dom anser att du är underviktig eller liknande?

Ja jag antar det.. Vad ska man säga för att dom ska låta en vara?


   
SvaraCitera

tilda92:

Vad ska man säga för att dom ska låta en vara?

De har ingenting med det att göra. Skit i det.


   
SvaraCitera

tilda92:

Vad ska man säga för att dom ska låta en vara?

Vill du att dom ska låta dig vara, så behöver du inte gå dit. Som någon nämnt, det är inte obligatoriskt. När jag var där så trodde jag att det bara skulle vara vägning och mätning och sånt, men de ställde även frågor om motion, hur man har det hemma, osv, för att se om man har några "psykiska problem" också.

Jag rekomenderar att du går dit, även fast du inte vill ha någon hjälp. För det hjälpte iallafall mig. Och ifall du nu är underviktig så är det rätt person att prata med, och som sagt, du behöver inte ta emot någon hjälp. Du kanske bara får tips och råd som kan leda in dig på rätt spår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undrar också, jag ska också göra sånt där hälsosamtal med vikt och längd, går i gymnasiet nu dock. Drar de in föräldrar och grejer om de misstänker något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det gör dom, även att dom säger att dom inte ska. men det kanske är bra, det finns ju faktiskt en anledning till att någon har larmat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helvete. Jag orkar inte dra in mina föräldrar i en massa skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet, det suger.


   
SvaraCitera