Aviseringar
Rensa alla

Hämnd på tjej- att visa att man är någon


Ämnesstartare

En gång när jag var i matsalen på min skola kom en tjej fram till mig. Hon och jag är inte så bra kompisar, ärligt talat hatar vi varandra, eller hon hatar mig. Hon bara spottade i min mat och sa att jag var en äckling nobody som ingen skulle vilja vara kompis med.

Jag känner att jag vill hämnas på henne, men vet inte hur och jag vill inte blanda in läarare och så, skulle känna mig så feg då.

Men jag vill visa henne att jag visst är någon.

Så jag vill visa henne hur bra och omtyckt jag är medan det är hon som är ingen som håller på som hon gör.
ska jag byta stil eller hur ska jag visa henne??


   
Citera

Bajsa i hennes chokladpudding!


   
SvaraCitera

ja bra ide sjunk till hennes nivå allt blir mycket bättre då..


   
SvaraCitera

WickieWire:

ska jag byta stil eller hur ska jag visa henne?

Några vackra formuleringar i en antimobbingsplan räcker uppenbarligen inte för att motstoppa mobbing på skolorna runt om i Sverige.

Hade jag blivit utsatt för mobbing skulle jag givetvis vänta till ett tillfälle ges då jag kan prata ensam med mobbaren, antingen på skolan eller utanför. Berätta varför hon tycker det är kul att kränka dig. Beter hon sig uppkäftigt så sikta mot näsbenet eller tänder.


   
SvaraCitera

WickieWire:

ska jag byta stil eller hur ska jag visa henne??

Det vore väl det dummaste sättet att göra det på. Då bekräftar du ju att du är osäker på dig själv och att hennes ord har inverkan på dig. Men ah, antingen så kan du knäcka näsbenet på henne eller så kan du göra något riktigt jävligt som hon inte kan bevisa att det är du som gjort, vilket brukar vara smartare om hon verkar hämndbenägen hon med.

Har du en storebror så gå till honom och berätta vad som hänt.


   
SvaraCitera
Wenzel

Håller med personen över; att byta stil visar ju bara att det är hon som har makten, inte du.

Sträck på dig, visa att du är bra.
Brukar bara ha en helt lugn attityd mot sådana människor, ungefär som att "det spelar faktiskt ingen roll vad du säger lilla du, men jag förstår att det är lätt att bete sig så när man är som dig". (Säg för all del inte det!)

Oftast blir folk då ganska osäkra, har du tur lyckas hon väldigt bra med att skämma ut sig själv, du behöver inte ens anstränga dig. Och inget riktigt bråk eller onödigt våld heller eftersom att du inte har sagt ngt dumt! [smile]


   
SvaraCitera

Hämnd löser igen! [no-no] de skulle bara bli värre.. [confused]


   
SvaraCitera

Vad skulle jesus göra?


   
SvaraCitera

WickieWire:

Så jag vill visa henne hur bra och omtyckt jag är medan det är hon som är ingen som håller på som hon gör.

Detta gör du bäst genom att inte hämnas skulle jag säga.
Vad tjänar du på att hämnas?
Kommer folk SERIÖST att tycka bättre om dig då?
Eller kommer de att tycka att du är minst lika dum?

Så gör inget alls, vara glad och snäll mot henne så hon fattar att du skiter i vad hon gör mot dig, så kommer hon (förhoppningsvis) sluta.


   
SvaraCitera

ägga hennes hus, en klassiker som funkar såtillvida att du inte är vegan


   
SvaraCitera
pimpim

WickieWire:

ska jag byta stil eller hur ska jag visa henne??

NEMI:

Då bekräftar du ju att du är osäker på dig själv och att hennes ord har inverkan på dig. Men ah, antingen så kan du knäcka näsbenet på henne eller så kan du göra något riktigt jävligt som hon inte kan bevisa att det är du som gjort, vilket brukar vara smartare om hon verkar hämndbenägen hon med.


   
SvaraCitera

skulle kastat tallriken på henne, hällt vatten över henne eller spottat på henne

förstår ej hur man kan sitta där o inte göra nånting


   
SvaraCitera

Säger bara en sak: Du tycker hon beter sig illa, bete dig inte lika illa själv. Även om du tycker hon beter sig illa (vilket jag med tycker.) så ska du inte vara lika dålig, för då kan du ju likväl tycka lika illa om det du gör. Visa att du är mognare istället och ignorera henne, var lite "I dont care" emot henne istället. [wink]


   
SvaraCitera

slice n dice!


   
SvaraCitera

Hur kunde du bara sitta där? Jag hade flygit på henne dirr


   
SvaraCitera