Aviseringar
Rensa alla

hämta nytt pass utan att lämna in gammalt


Ämnesstartare

är det någon som vet om man på något sätt kan hämta ut sitt nya pass utan att behöva lämna in sitt gammla? jag vet ju att man kan säga att det är stulet med då måste man göra en polis anmälan, (och det känns onödigt om passet inte är borta, man vill bara spara elelr ge bort det). något som har varit med om detta?


   
Citera
Ämnesetiketter

johannamaria:

(och det känns onödigt om passet inte är borta, man vill bara spara elelr ge bort det)

Varför skulle man vilja ge bort det? 😛
Annars kan du ta med det och fråga om man kan behålla det som ett minne och se vad de svarar.


   
SvaraCitera

Varför vill du ge bort det? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Varför skulle man vilja ge bort det? 😛

jag känner en yngre dam som hemst gärna skulel vilja ha det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Varför vill du ge bort det? :S

till någon jag känner som är under 18 och heeeeeemskt gärna vill ha det..


   
SvaraCitera
Tyrael

Det är ett brott att låta någon annan använda sin legitimation.


   
SvaraCitera

johannamaria:

yngre

johannamaria:

under 18

[crazy]
I sann fritidsledaranda så säger jag till dig att lämna in passet innan jag bussar småfeta ordningsvakter på dig [smile][wink]


   
SvaraCitera

johannamaria:

till någon jag känner som är under 18 och heeeeeemskt gärna vill ha det..

är du dum i huvudet eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det är bara att behålla det behöver inte göra nåt, de som du hämtar ut passet från bryr sig inte. Jag har två pass. Om det gamla fortfarande gäller så kanske det är en annan femma dock.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

är du dum i huvudet eller?

Eller så upptäcker dom att giltighetsdatummet gått ut på det. Vid en närmare anblick kommer dom se att det inte är personens pass. Vilket senare kan leda till big trouble. [no-no]


   
SvaraCitera

Hej, johannamaria.
Du behöver ofta makulera ditt gamla pass.
Vilket innebär för min del att de gör hål i det med en hålslagare.
Efter så så bruka det inte vara några problem och behålla det gamla passet då det är ogiltigt.
Då passet tros allt ibland kan innehålla roliga stämplar från länder man har varit i.

/ Figaro


   
SvaraCitera

Man behöver ej lämna in det gamla[smile]


   
SvaraCitera

Min far har ett gammalt med hål i. Han sparade det därför att han såg ut som en arab på det [smile].


   
SvaraCitera

säg bara att du tappat bort det eller nåt, tror inte man behöver göra polisanmälan för det.


   
SvaraCitera
time
 time

Det låter ju väldigt smart att göra ett brott och ha alla bevis på vem du är och hur man hittar dig direkt på brottsplatsen. Jättesmart.


   
SvaraCitera