Aviseringar
Rensa alla

Händer det att ni blir avundsjuka på andras framgångar?


Ämnesstartare

Alltså sitter i dessa tankar för tillfället. Jag nöjer mig inte med att vara bra på grejer jag lever för, sådant jag älskar mest av allt. jag måste vara bäst på det.. Alltså bättre än alla andra. Det är inte som om jag är en dålig förlorare, blir sur och visar det utåt.. Men kan må dåligt som fan inombords när jag inte lyckas, blir framförallt deprimerad.. Men jag lotsas ändå vara glad för andras skull liksom.

Handlar det kanske om avundsjuka? Att jag blir avundsjuk på andras framgångar?   

Någon som känner igen sig? Hur bearbetar ni dessa problem? 


   
Citera
Ämnesstartare

Det är ganska normalt ändå väl? 


   
SvaraCitera

Det handlar om hur nöjd du är innerst inne med dig själv. om man är nöjd med sig själv och sitt liv så tänker man inte sånt om andra. det är min erfarenhet iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan jämföra mig ibland och känna mig sämre, men oftast motiveras jag bara. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:
Det handlar om hur nöjd du är innerst inne med dig själv. om man är nöjd med sig själv och sitt liv så tänker man inte sånt om andra. det är min erfarenhet iaf.

Men för att bli nöjd, måste jag bli bäst på något.. Anser du dig vara bäst på något? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är likadan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 väldigt väldigt sällan

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer eller mindre alla kanske känner såhär emellanåt, men jag är nog lite av ett extremfall kanske.        


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: Det handlar om hur nöjd du är innerst inne med dig själv. om man är nöjd med sig själv och sitt liv så tänker man inte sånt om andra. det är min erfarenhet iaf.

S3ON: Men för att bli nöjd, måste jag bli bäst på något..

såhär är det faktiskt. hur ser ditt liv ut i övrigt? mår du bra..?
vad lever du för? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror inte att det är så för mig iaf. tror inte att jag nåt som jag "lever för" riktigt sådär, kanske beror på det. men förut när jag var olycklig (inte kände att jag hade nåt liv över huvud taget) kunde jag väl tänka att jag måste vara bäst på saker, men då handla det inte direkt om sånt jag älskade att göra utan det mesta tror jag. nuförtiden är det inte längre så. jag nöjer mig med att vara bra, att göra mitt bästa räcker. men det är nog för att jag mår ganska bra med livet i övrigt, det finns inget jag måste "ta över" för att känna mig värdefull.

jag vet inte om du menade såhär men såhär är det för mig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det händer väl, men motiverar mig oftast med att jag är yngre och kommer vara bättre i deras ålder.


   
SvaraCitera
reben

lol ja ?


   
SvaraCitera

Den typen av avundsjuka står ju väldigt nära beundran. Tror att när man beundrar någon så finns det även lite avundsjuka med i bilden. Det finns ganska många människor jag beundrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad var det som var så fel med mina taggar om man får fråga?? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maktmissbrukare! 


   
SvaraCitera