Aviseringar
Rensa alla

Händer det att ni blir avundsjuka på andras framgångar?


NEMI
 NEMI

dagligen sjunker jag ner i såna tankar när jag ser andras drömmar så in och bara lyckas hela tiden... det är  stötande. Men det är ok livet är orättvist.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Tennsoldat:
Den typen av avundsjuka står ju väldigt nära beundran. Tror att när man beundrar någon så finns det även lite avundsjuka med i bilden. Det finns ganska många människor jag beundrar.

Detta. Typ. 


   
SvaraCitera
mynona

Jag brukar sällan känna mig sämre än andra, däremot kan jag avundas andra då de tycks ha möjligheter och förmåga att ta tillvara på dem som jag saknar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har detta ett samband med dåligt självförtroende? 

knasigt isf, för jag har jättebra självförtroende. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte det, men har inga drömmer eller ambitioner ifs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej , bara jobbigt och tänka så då andra har mer framgångar  och  kan ses som orättvisor  utav andra Människor.Då en del människor har det lättare och har fler valmöjligheter än andra . Jag fokuserar mer på mig själv med vad jag vill uppnå och rättfärdiga . Sen beror det på lite vad det är för framgångar i livet man syftar på  ,bara dom meningsfyllda och som har ändrat saker till det positiva för personen eller personerna som ex jag kan bli avundsjuk på  .


   
SvaraCitera
Kudhos

Blandat. Men det kan motivera mig som fan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror det är normalt men det har aldrig, aldrig hänt mig. Jag har bara blivit svartsjuk när det gällt kärlek, annars har jag aldrig känt av avund och kan knappt förstå mig på den känslan. Tycker synd om människor som känner avundsjuka gentemot andra.


   
SvaraCitera