Aviseringar
Rensa alla

Händer det att ni gråter till filmer?


Mandan
Ämnesstartare

Gråter ni till barn och kärleksfilmer? Funderat på det ett tag. Särskilt på om det finns killar som gör det. Väldigt seriös fråga men lite nyfiken. Händer att jag gråter lite ibland åt sorliga, väldigt romantiska scener eller att nått slutar sådär underbart lyckligt.

Så, hur ofta gråter du till filmer? Vad för filmer då?


   
Citera
Lounge

gråter sällan till filmer, men senast var det http://www.imdb.com/title/tt1028532/ pga fin story true story me söt hund i osv


   
SvaraCitera
Lounge

gråter mest om det är ett sött djur med i filmen.............. typ zozo, höll på att böla ihjäl mig över kycklingen han möter i kriget


   
SvaraCitera

ibland sätter jag på en sorglig film bara för att jag vill gråta 😮


   
SvaraCitera

enda filmen jag kan minnas att jag gråtit till är biografin om daniel johnston, "the devil and daniel johnston".

så tragikomiskt levnadsöde och så mycket känsla (om känsla är det där när något verkar vara rätt utan att man kan förklara varför).


   
SvaraCitera

Har inte gråtit men vart nära att fälla några tårar.


   
SvaraCitera

Gråter väldigt ofta till filmer, hehe. Tror att det är för att jag har lätt att leva mig in i historien och karaktärerna osv.

Man ska gråta.


   
SvaraCitera

Barn och kärleksfilmer, nope.

Tragedier, förluster, lidande, ja det händer att jag berörs mycket. Har en så jävla stark empati så att jag ofta blir tokig på mig själv. Sen på senare år med all ångest och depression har jag blivit riktigt blödig.

Vad tyckte ni om filmen "Jag saknar dig"? Bölade mig igenom 90% av filmen. Vafan, jag måste börja knapra piller snart för det här går bara inte längre.


   
SvaraCitera

jag gråter ganska lätt till film.


   
SvaraCitera

Händer väl att jag blir tårögd, men gråtit floder har jag inte gjort. Denna är den sorgligaste jag sett.


   
SvaraCitera

Brukar få en tår eller två till fina filmer. Fina = det sker något fint som att man får den man blir kär i, en dotter springer efter sin pappa för att hon saknar honom, någon ger sitt liv för en annan m.m.
Inte alltid men det händer att en och annan tår tränger fram.
Hände senast idag i slutet av en film.


   
SvaraCitera

Jag gråter till alla sorters filmer pga olika anledningar.
Som i slutet av The Mist grät jag så mycket att jag låg och skrek, detta kan D3wnis intyga.

Det spelar ingen roll vilken genre filmen har, jag kan gråta ändå. Bara jag blir känslomässigt involverad. Eller om jag sedan innan redan mår dåligt och på så vis släpper ut alla känslor.


   
SvaraCitera

Började gråta när jag såg denna filmen: http://asianwiki.com/Sad_Movie

kolla på den om du vill gråta!


   
SvaraCitera

bara när jag har pms.


   
SvaraCitera

Har hänt en gång (har varit nära någon gång med, men har lyckats hålla tillbaka tårarna! [no-no]).


   
SvaraCitera