Aviseringar
Rensa alla

Händer det här någonsin, förutom på film?


Ämnesstartare

Hej
Jag startade en annan tråd här för bara någon minut sedan, och detta är lite relaterat, men eftersom det är en helt egen fråga, som jag vill ska få helt egna svar, så startar jag en till tråd.

Som jag sa i den andra tråden så har jag känslor för en tjejkompis, och jag är ganska övertygad om att hon just nu bara ser mig som en vän.

Hur som helst, om jag berättar för henne hur jag känner, kan det kanske finnas någon chans att hon börjar se mig lite ur en annan vinkel, och kanske, kanske, vid något tillfälle, börja gilla mig också, eller är det dödsdömt efter att jag säger något (med tanke på att hon då kanske drar sig undan lite osv.)?
Jag menar, händer det, förutom på film? Har du varit med om det?

Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter

ne sånt finns bara på film


   
SvaraCitera

nä bra saker händer bara på film


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

migmigmig:

eller är det dödsdömt efter att jag säger något

Ja säg fan ingenting.
Du sätter dig själv med största sannorlikhet in tze friendzone.
Att komma fram till någon och säga ''jag gillar dig'' eller kan ske till och med ''jag är kär i dig'' ställer den andre på en ganska stor press.

Man förväntar ju sig att den andre ska svara och då kan det bli fel.
Kanske gillar hon dig, men inte så. Kanske gillar hon dig men är osäker på sina känslor. Då kan pressen tvinga fram ett ''tack, men nej tack'' som ett försvar.

Det bästa är att umgås med henne. Man låter kroppsspråket, blickarna och beröringen avgöra om det finns något mellan er.


   
SvaraCitera

Säg inte.


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men såhär då: säg inte direkt ut, men försök ge lite vibbar eller signaler och se hur hon tar det. Komplimanger, kroppskontakt och liknande kanske??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara på film. tyvääääääärr


   
SvaraCitera

migmigmig:

Hur som helst, om jag berättar för henne hur jag känner, kan det kanske finnas någon chans att hon börjar se mig lite ur en annan vinkel, och kanske, kanske, vid något tillfälle, börja gilla mig också,

Klart det är möjligt att förhålla sig till saker på nya sätt. Det vore sorgligt om vi aldrig bröt på invanda mönster annat än på film.

Huruvida det är sannolikt i det här specifika fallet kan jag inte uttala mig om p.g.a. bristande information.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kärlek finns bara på film.


   
SvaraCitera

Säg inte, eller vänta ett tag i alla fall. Jag sa vad jag kände och det blev ej bra. Bättre att vänta och se, snacka med henne mycket och sänd signaler så får du se hur hon reagerar på dessa osv.


   
SvaraCitera