Aviseringar
Rensa alla

Här är samtliga partiers valfilmer


Ämnesstartare

Samtliga riksdagspartier, plus Sverigedemokraterna, har nu släppt sina officiella valfilmer. Alla bidrag presenteras nedan. Text tagen ifrån Friatider.

Har du någon favorit? Är någon riktigt bra, eller kanske urusel?
Sverigedemokraterna:

Vänsterpartiet:

Miljöpartiet:

Socialdemokraterna:

Centerpartiet:

Folkpartiet:

Moderaterna:

Kristdemokraterna:


   
Citera
Ämnesstartare

Jag måste säga att Centerpartiet hade en fyndig film [smile]


   
SvaraCitera
Åtta

Har inte tittat på någon av dem (har dock lyckats sett FPs på TV), men utav Youtubes stillbilder så verkar ju KDs vara coolast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varje gång jag hör nåt om valet tänker jag på valar pga "VALfilm", "VALplakat" osv.

För att ej vara OT: Fina filmer (tror jag, jag kollade ej)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar KDs. Bra musik, våld och djur som äter andra djur, en succé!


   
SvaraCitera
Åtta

Kollade igenom alla nu. Moderaternas var utan tvekan sämst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kollade nu, centerpartiets film var klart bäst. SD vill jag bara spy galla på. ÄCKEL.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker alla var rejält dåliga. Det politiska budskapet gillar jag väl främst i V och S-filmer men de var inget vidare de heller.

Folkpartiets var i alla fall obehagligast, väntade bara på att de skulle avsluta den med "återinför aga i skolan" eller nåt liknande.


   
SvaraCitera

är nog överflödigt att kritisera sd:s valfilm då det i proncip inte finns någon som gillar den hursomhelst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

centern var roligast, socialdemokraterna och moderaterna hade bäst filmer.

fast jag syftar på den här:


   
SvaraCitera

SD:s var klart roligast [bigsmile] M får väl komma som en andra plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

centern var roligast. Men tyckte V, och framförallt KD hade högst kvalitet på sina valfilmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker mps är obehaglig. Har stora problem med misshandel av dockor och/eller gosedjur.


   
SvaraCitera

SD: Totalt efterbliven reklamfilm tänkt att tilltala de korkade människor som röstar på SD. Hela idén går ut på att försöka sätta pensionärer mot invandrare. Idioti. Sen att de kvinnor som bär heltäckande slöja i Sverige är en extremt liten minoritet glömmer visst SD jämt bort.

V: Totalt bullshit. Vill bara påpepka att det är tack vare "monopolet" som undersköterskor / sjuksköterskor tjänar så lite till att börja med. De har ju förfan bara en arbetsgivare att räkna med. Monopol är aldrig bra. De sjuksköterskor som jobbar på privatägda mottagningar tjänar i regel bättre.

S: Ja... för vi vet ju alla hur bra sossarna är på att skaffa fram jobb till unga -.-

C: Enda filmen som var smått rolig, med tanke på att det ligger en del sanning i det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Socialdemokraterna FTW

Ser fram emot en rödgrön regering. [rolleyes]


   
SvaraCitera