Aviseringar
Rensa alla

Här hedrar vi John McCain


Pelle Pelikan:

Tur att Obama vann. Det sista världen behöver är en ny Bush.

McCain var ingen ny Bush, McCain var och är en ledare som vet vad som krävs.

..Ta bara kärnkraftsfrågan, Obama säger nej till fler kärnkraftverk, obviously är han retarded redan där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Obama säger nej till fler kärnkraftverk, obviously är han retarded redan där.

+1. Iofs, jag tycker inte staten ska bygga dem, men de ska fan inte förbjuda medborgarna från att göra det.

Dessutom vill han ta bort right to carry (dvs hej då bill of rights och hej våldtäkter), är en jävla protektionist (dvs barn i Afrika kommer dö) och emot en fri marknad (hej då till jobben).


   
SvaraCitera

SCOOBIDOBAP BABIDOBAMBAM WOOBAAH!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

..Ta bara kärnkraftsfrågan, Obama säger nej till fler kärnkraftverk, obviously är han retarded redan där.

McCain säger nej till aborter så han är något mer retarded.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pelle Pelikan:

McCain säger nej till aborter så han är något mer retarded.

Två fel gör inte ett rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

Pelle Pelikan:

Tur att Obama vann. Det sista världen behöver är en ny Bush

Och vad är det som är så katastrofalt med Bush som ingen annan amerikansk president skulle ha gjort? När de flesta sågar honom så har det nog mestadels med kriget i Irak och kriget mot terrorismen att göra. Men vilken annan amerikansk president hade inte gjort det efter vad som hände 9/11?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

John McCain[love].

Fan vad jag blev besviken när Obama vann alltså. Åhhhhh, fick utbrott när jag satt uppe hela natten och kollade på CNN's valvaka och reportrarna gick fram till några anhängare till Obama och frågade: Varför röstar du på Obama?

Självklart: A MEN HAN ÄR SVART, DET ÄR NÅGON SOM FÖRSTÅR OSS OCH BLA, BLA, BLA, BLA. Är det de vita eller de svarta som får det att handla om färg undrar jag? Fy fan för de som röstade och inte vet piss om politik.

Och alla ungdomar som kämpat för han via Internet, det är ju det bästa sättet att föra en valkampanj. Via Internet, give me a break.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

. Men vilken annan amerikansk president hade inte gjort det efter vad som hände 9/11?

Och USA har ju aldrig dödat civila.


   
SvaraCitera

Pelle Pelikan:

Och USA har ju aldrig dödat civila.

Det är ju skitsamma i det här sammanhanget.


   
SvaraCitera

KKARIM:

John McCain.

Håller med. Väldigt rasistiska uttalanden överallt om folk som har röstat på Obama för att han är svart. Undrar hur många i procent som valde att rösta på en president pga hudfärgen? Gissar att den största andelen ligger på Obamas sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ny på forumet, tja allihopa!

The_gunslinger:

Men vilken annan amerikansk president hade inte gjort det efter vad som hände 9/11?

Åh gud måste bara få ut det här, om ingen annan gör det:

Bin laden blev tränad av CIA, både Bush-familjen och Bin Ladin familjen är nära vänner. Krig händer för en anledning och en enbart, rikedom. Varför tror du att ingen gjorde någonting i Rwanda, folkmordet år 1994? Rwanda har inte mycket naturresurser, dess territorium ligger inte strategiskt bra till heller och många fler anledningar till varför man inte la sig i över 1 million döda, man hämtade hem sina soldater därifrån och stack hem.

Oljan i Irak har varit eftertraktad i många många år, innan USA var det Storbritannien. Upprepa inte historien när den blivit bevisad fel.

Några bra dokumentär tips åt dig förresten, eftersom du tydligen fått fel syn på historien:

Fahrenheit 9/11
Zeitgeist http://www.zeitgeistmovie.com/ (finns med svensk undertext)
Loose Change

Förresten, jag tycker att det är bra att Obama vann! Men man kan inte säga så mycket förränn det blivit mindre snack och mera göra! Hittills tycker jag dock att hans syn på förändring är en positiv sak.


   
SvaraCitera

Måste bara få hejda dig med en sak där! Den största anledningen till krig är. hör och häpna... Religionen och så har det alltid varit. Visst rikedomen har säkert en stor faktor i sammanhanget med Irak men inte endast. Sen tycker jag att Obama förespråkar många bra saker som demokraterna alltid jobbat för och Republikanerna har alltid varit konservativa sen begynnelsernas tider. Sen tror jag säker Mcain är bättre än Bush men tack vare att Bush dragit ner Republikanerna i skiten var det nog en stor faktor till förlust för Mcain också. Dessutom som någon nämnde så var risken att vice-presidenten skulle ta över väldigt stor.
Tyvärr kan jag inte sympatisera med en abortmotståndare som dessutom har tendeser på homofobi. Hon tror dessutom att jorden är 6000 år gammal och att dinosaurier fanns för 4000 år i rundaslinga var det utalat ungefär så. Alltså Sarah Palin talar för sig själv om att hon är helt pantad.


   
SvaraCitera

Vada:

Åh gud måste bara få ut det här, om ingen annan gör det:

Vet redan allt det där och har sett 9/11. Dessvärre tar jag moores filmer med en nypa salt då han inte är särskilt opartisk.
Oavsett anledning så tycker jag att invasionen av Irak var bra. Saddam Hussein och hans diktatur regering begick hemska brott både mot sina egna och sina grannländer. Att stödja den typen av förtryck finner jag högst sinnessjukt.
Nu kommer du säkert att påstå att USA också är odemokratiska men personligen så föredrar jag hellre deras förtryck än det som Saddam stod för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Det är ju skitsamma i det här sammanhanget.

Nej, verkligen inte.


   
SvaraCitera