Aviseringar
Rensa alla

här käkat tetralysal, men nu då?


Ämnesstartare

känns jätte läskigt att göra seriösa trådar här, känns som jag känner er umare ju , hehe.

men men. jag har käkar tetralysal för att få bättre hy. det har funkat superbra. min hy har varit så gott som felfri, och jag blev jättesnygg [badgrin] men när jag skulle avsluta min kur vid jul ungefär kände jag att hyn genast blev sämre, så jag förlängde den lite och ska käka till slutet av april eller så. men nu känner jag att jag trots att jag äter det så börjar huden bli sämre igen, som att jag blir immun mot medicinen.

vad fan ska jag göra nu? vill verkligen inte att det ska bli sämre, speciellt inte när det varit bra ett tag. [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

svara då! mår dåligt, kommer dö..
ne skoja.

men nån som har erfarenhet eller kan nått om det här lr?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På vilket sätt får du sämre hy? Blir den torr?


   
SvaraCitera
zIGGE

antagligen får hon keratosis pilaris lr nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

På vilket sätt får du sämre hy? Blir den torr?

nä får tillbaka finnar. har iof inte mkt, men märker en skillnad mot tidigare under tetralysalkuren, då jag inte fick några alls.

fast har rätt torr hud också nu, men det ska väl gå att lösa på nått sätt. ser inte det som problemet [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

ser inte det som problemet

ju torrare din hud blir, desto mer finnar produceras.
skulle prova att använda fuktkräm, om jag var du, för att se om det blir någon skillnad efter det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

fuktkräm,

jadå, jag återfuktar huden, det gör jag, eftersom huden producerar mer talg annars, vilket resulterar i finnar.

men, är just det där att jag märker att huden blir sämre igen eftersom medicinen slutar verka, och om jag slutar med den. hur ska jag gå tillväga då? är det roaccutan som är nästa eller har nån andra bra sätt att fortsätta hålla huden snygg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

hur ska jag gå tillväga då?

har du någon som skriver ut receptet till dig? tror det är bra om du rådfrågar och konsulterar med den, så får du fram vad som skulle vara bra. Annars finns det dermatologer som kan sånt där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

har du någon som skriver ut receptet till dig? tror det är bra om du rådfrågar och konsulterar med den, så får du fram vad som skulle vara bra. Annars finns det dermatologer som kan sånt där.

ja, var till vårdcentralen och fick det utskrivet. antar att jag får höra av mig dit igen. vet inte om jag ska göra det bara, eller om jag ska fortsätta äta den medicin jag har kvar först. dom kommer tycka jag är fjantig, haha, eftersom min hud faktiskt inte är så illa. men varje lite finne känns som en big deal nu när jag hade så ren hud ett tag.


   
SvaraCitera
zIGGE

Chibibbi:

ju torrare din hud blir, desto mer finnar produceras.

finnar produceras inte, det bildas av aknebakterier som blir mer aggresiva ju mer talg det finns i huden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

vet inte om jag ska göra det bara, eller om jag ska fortsätta äta den medicin jag har kvar först.

Om du talar dom så kan de säkert göra något slags utlåtande om vad som verkar vara bäst.

trubdruider:

eftersom min hud faktiskt inte är så illa. men varje lite finne känns som en big deal nu när jag hade så ren hud ett tag.

Förstår absolut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

finnar produceras inte, det bildas av aknebakterier som blir mer aggresiva ju mer talg det finns i huden

hur som helst, det blir mer finnar. vad som riktigt händer är ganska oväsentligt [smile] men du har säkert rätt

Chibibbi:

Om du talar dom så kan de säkert göra något slags utlåtande om vad som verkar vara bäst.

nä, jag vet inte heller. kanske slänger iväg ett meddelande till dom via mina vårdkontakter och hör vad som verkar bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trubdruider:

blev jättesnygg [badgrin]

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

[blush]

är det nu med [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah man kan bli immun mot den om man avbryter kuren. Prata med doktor.


   
SvaraCitera