Aviseringar
Rensa alla

Här 200 bevis för att Jorden verkligen är Platt, nån som kan säga emot?


Ämnesstartare

.
VI HAR BLIVIT GRUNDLURADE - JORDEN ÄR VERKLIGEN PLATT !!!

NÅN SOM KAN SÄGA EMOT ???

De två absolut bästa dokumentärerna på nätet, som bevisar att jorden är platt.

Varning, ni kommer sedan inse att ingen himla Big Bang kan ha skapat vår platta jord:

TILL DISKUSSION:

Vad tyckte ni om dokumentärerna?
Har ni något att säga emot?

Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens boning, Guds lokaliserade immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst - Herren vare med er!

Aum, Om tat sat, Hare Krishna

http://snilleblixten.net/

Eder evigt tillgivne,
Fick en Snilleblixt/Dödsguden


   
Citera
Ämnesetiketter

Alla som flugit har ju sett att jorden är rund.  Eller? Skeptisk

Aum, Om tat sat, Hare Krishna


   
SvaraCitera

Niklas: Alla som flugit har ju sett att jorden är rund.  Eller?

Inget vi ser finns på riktigt 

Hare Krishna 


   
SvaraCitera

S3ON:

Inget vi ser finns på riktigt 

Hare Krishna 

Aha, det makar sense. 

Hare Krishna


   
SvaraCitera
Smilen

Allt vi ser är hologram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Alla som flugit har ju sett att jorden är rund.  Eller? Skeptisk

Aum, Om tat sat, Hare Krishna

Fel, ingen har sett det, då jorden självklart inte är rund!

Se dokumentärerna, förklaras!


   
SvaraCitera
Smilen

Dödsguden: självklart inte är rund!

Inte platt heller.


   
SvaraCitera

Så slår inte dina astrologiska framtidsplaner in: Astrologisk förutsägelse – Prins Charles blir Kung den 12 september 2015 !!! Läs resonemanget här... så försöker du köra ett nytt race och påstår att jorden är platt.

Mycket glad  Mycket glad  Mycket glad  Mycket glad  Mycket glad  Mycket glad

Har du aldrig suttit i ett flygplan, vilket du rimligen borde gjort om du varit i Indien och studerat Hare Krishna , så borde du väl upptäckt att om du flyger i samma kompassrikting hela tiden typ ex ostlig riktining så flyger du runt hela vår planet och kommer tillbaka till den punkt du startade på.

Solen, månen, himlavalvet, jordens kontinentalförskjutningar, vulkanutbrott, tsunamis mm mm mm mm mm är mycket annat som talar emot dig och Flat Earth Society.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du aldrig suttit i ett flygplan, vilket du rimligen borde gjort om du varit i Indien och studerat Hare Krishna , så borde du väl upptäckt att om du flyger i samma kompassrikting hela tiden typ ex ostlig riktining så flyger du runt hela vår planet och kommer tillbaka till den punkt du startade på.

Solen, månen, himlavalvet, jordens kontinentalförskjutningar, vulkanutbrott, tsunamis mm mm mm mm mm är mycket annat som talar emot dig och Flat Earth Society.

Dina motargument sänks brutalt i de två dokumentärerna jag länkade till!

VÄNLIGEN ALLIHOPA:

Innan ni börjar kommentera här, se först dokumentärerna jag länkade till, för där motbevisas precis alla motargument ni försöker komma med... Cool  Tumme upp


   
SvaraCitera

Dödsguden: Dina motargument sänks brutalt i de två dokumentärerna jag länkade till!

VÄNLIGEN ALLIHOPA:

Innan ni börjar kommentera här, se först dokumentärerna jag länkade till, för där motbevisas precis alla motargument ni försöker komma med...

Jag har inga högtalare kopplade till datorn just nu men jag ska kolla igenom dom i kväll för att jag ska kunna bevisa att du är ett troll.  Skadeglädje

Btw, hur gick det med Astrologisk förutsägelse – Prins Charles blir Kung den 12 september 2015 !!! Läs resonemanget här... ????????????  


   
SvaraCitera

Åh dödsguden Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tigerdrottningen:
Åh dödsguden Hjärta

Ja, vad vill du kära drottning? Tumme upp


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Fel, ingen har sett det, då jorden självklart inte är rund!

Om nu jorden är platt, hur kan marken hålla sig varm, borde inte trädens rötter växa till andra sidan och om man gräver ett tillräckligt djupt hål borde man väl inte ganska snabbt ha kommit till andra sidan? Varför finns det isf vulkaner ocj lava under vår jord. Om nu jorden är platt, varför är det så lätt att åka jorden runt utan att falla av kanten?
Du har mycket att förklara.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

Ja, om vi lever innan 1400-talet. Eller om vi är bland de obildade efter 1400-talet. Att jorden skulle vara platt är som att säga att Newton är mer exakt än Bohr. Och visst man kan tro det, och kommer inte dra större skada av det. När demokratisering av rymdresor kommer, där fler får möjlighet att åka upp så lär de få se med egna ögon. Innan dess får man tro konspiratoriskt att NASA fabricerar animationer om jordens rundhet för att förvirra allmänheten. Om man nu känner att man inte har något bättre för sig att ägna sin tid åt.

Egentligen ska inte ens rymdresor krävas för att vi ska veta att jorden inte är platt. Som sagt man har haft goda grunder för att veta detta sedan 1400-talet. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha

Saxat från Wikipedia, fascinerande:

Sällskapet Flat Earth Society grundade sin uppfattning på boken "Zetetic astronomy" - "Earth Not a Globe", av den brittiske uppfinnaren Samuel Rowbotham (1816–1884), som även grundade "Zetetic society". Han föreslog att jorden var ett plan med center vid nordpolen, och omgavs av Antarktis som är en vägg av is.
Förespråkarna har formulerat en rad argument för sin uppfattning och komplicerade naturvetenskapliga försök till förklaringar till observationer som tycks motsäga deras uppfattning. Argumenten har av kritiker beskrivits som ad hoc-teorier och konspirationsteorier.
En satirisk organisation var Flat Earth Society of Canada, som bildades 1970 av en grupp kända kanadensiska intellektuella. Organisationen publicerade nyhetsbrevet The Official Chronicle, med humoristiska övertoner. Medlemmarna kallade sig planoterrestrialister, men av sina formuleringar att döma trodde inte medlemmarna på teorier om platt jord. Organisationen sa sig ha som mål att "bekämpa människors blinda tilltro till teorier" och "att återställa människans förtroende för sina egen sinnesintryck".


   
SvaraCitera