Aviseringar
Rensa alla

Här 200 bevis för att Jorden verkligen är Platt, nån som kan säga emot?


alldeles oavsett om du har rätt eller inte är det här ett pissdåligt diskursformat

om jag uppmanade folk att se fem timmar av dokumentärer som argumenterade att gravitation är en utomjordlig repulsionskraft skulle jag också tro att min världsbild var fläckfri, eftersom ingen skulle ha tiden eller energin att säga emot min idioti

vet du vad som skulle underlätta i en skriftlig diskussion? att argumenten syns i skrift


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Visa mig ett klipp där det är en båt som åker rakt mot horisonten istället för att babla på om att ''jo jorden är visst rund'', det blir inte särskilt seriöst.

Jo, jorden är visst rund?

Det är ju DU som flummar om att jorden är rund, inte jag !!! Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

payphonepimp:
alldeles oavsett om du har rätt eller inte är det här ett pissdåligt diskursformat

om jag uppmanade folk att se fem timmar av dokumentärer som argumenterade att gravitation är en utomjordlig repulsionskraft skulle jag också tro att min världsbild var fläckfri, eftersom ingen skulle ha tiden eller energin att säga emot min idioti

vet du vad som skulle underlätta i en skriftlig diskussion? att argumenten syns i skrift

NI SOM TROR ATT JORDEN ÄR EN BOLL, SVARA PÅ DETTA !!!

"I have found that the best way for me to confront a naysayer to the reality of the flat earth, is to simply pose two questions, AFTER insisting that "I am PERFECTLY PREPARED to accept the Globe Model, provided the supposed curvature of the earth, calculated according to modern science as ABSOLUTELY measurable at 8 inches per mile, squared, can be demonstrated in the real world. According to modern science, this calculation represents the reality all around us, at every moment, in EVERY DIRECTION from one's point of observation. So kindly demonstrate this curvature that you insist is in fact there, or explain to me PRECISELY WHY, the mathematical formula does not coincide with what we see all about us - from our point of observation, in all directions".

Then I simply let them fumble and stammer to their hearts content.

Then - adding the coup de gras, I ask them to explain why the horizon ALWAYS rises to my eye level, no matter how high I ascend? According to the modern "scientist" and their claim that the earth curves 8 inches per mile squared, would find my vanishing point, (approximately 3 miles in the distance) would in fact NOT rise to my eye level, but, according to THEIR INSISTENCE, continually fall, lower and lower, as the curvature of the globe proceeds ahead, at again 8 inches per mile, squared. So Sir - kindly explain WHY my "real-world" experience, does NOT appear as YOUR MATHEMATICAL FORMULA asserts that it ABSOLUTELY MUST".

I have found NO ONE who can do other than say " Hmmm...well ah....I cannot explain this at all. But ahh....well...anyway..the earth is a globe!"

The modern scientist has been foisted upon their own petard.

That petard is their own claim that the earth's curvature is EASILY CALCULATED with this formula: 8 inches per mile, squared, which it most definitely cannot be so demonstrated.

Were this a fact, then all railroads would need no power to move beyond a single mile, afterwhich the engineer would simply need to ride the train's brake after the first mile, (very difficlut in fact!) until it arrived at its destination. Trains would require very little fuel to power their engines. The train would be powered by the laws of inertia!"

VÄNTAR MED SPÄNNING... NÅN SOM KAN SVARA ??? Cool


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Jo, jorden är visst rund?

Det är ju DU som flummar om att jorden är rund, inte jag !!! Icke!

Skrev fel, menade att du bara menar om att jorden är platt. Har du helt plötsligt bytt åsikt och insett att jorden är rund för att det finns brist på bevisning om att jorden är platt?
Du har fortfarande inte visat mig ett klipp på en båt som åker mot horisonten, då får jag väl kolla upp det själv då.


   
SvaraCitera

Här har du ett klipp när ett skepp åker över horisonten, övertygad? Nej, jag tror inte att du blir det eftersom att alla ni flat earthers är så inskränkta på vad ni tror på men saken är att ni inte kan komma med ett endaste argument ens en gång, vi som tror att jorden är rund har bra mycket mer argument än vad ni någonsin kan komma på.


   
SvaraCitera

Jag har gjort en enkel beskrivning där jag har ritat hur man ser det om jorden är rund vs att jorden är platt.

...


   
SvaraCitera

...


   
SvaraCitera

Hoppas det funkar nu (försökt ett par gånger).Namnlös.png


   
SvaraCitera

Akta så att du inte trillar över kanten. 


   
SvaraCitera

Dödsguden har nog ramlat över kanten för många gånger, han sög väl av döden samtidigt också. Tragiskt så fattar inte folk att så fort man argumenterar emot honom så försätter man mata trollet!, sluta med det skit i honom! 

Han behöver hjälp,men inte ens gud kan hjälpa honom! lol 😀 


   
SvaraCitera

"Jorden är inte rund, den är sfärisk. En cirkel är rund och du är bög."
- bon-vivant (2012-04-26)


   
SvaraCitera

Dödsguden: Troll, är det de evolutionstroendes övergångsform mellan apdjur och Människa? Mycket glad

nej det är någon som egentligen inte tror på vad de skriver utan vill bara ha reaktioner


   
SvaraCitera

Dödsguden:

NI SOM TROR ATT JORDEN ÄR EN BOLL, SVARA PÅ DETTA !!!

"I have found that the best way for me to confront a naysayer to the reality of the flat earth, is to simply pose two questions, AFTER insisting that "I am PERFECTLY PREPARED to accept the Globe Model, provided the supposed curvature of the earth, calculated according to modern science as ABSOLUTELY measurable at 8 inches per mile, squared, can be demonstrated in the real world. According to modern science, this calculation represents the reality all around us, at every moment, in EVERY DIRECTION from one's point of observation. So kindly demonstrate this curvature that you insist is in fact there, or explain to me PRECISELY WHY, the mathematical formula does not coincide with what we see all about us - from our point of observation, in all directions".
 

Jag har massa ställen där man kan se kurvaturen man kan åka flygplan man kan åka båt man kan åka ut i rymden.
det går att vara på östersjön utan att se land hade jorden inte varit rund så hade man inte sett det.

åker man långt med flygplan så flyger man högt och ser kurvaturen.
det finns också otaliga bilder på jorden från rymden där man ser kurvaturen.

Dödsguden:

Then - adding the coup de gras, I ask them to explain why the horizon ALWAYS rises to my eye level, no matter how high I ascend? According to the modern "scientist" and their claim that the earth curves 8 inches per mile squared, would find my vanishing point, (approximately 3 miles in the distance) would in fact NOT rise to my eye level, but, according to THEIR INSISTENCE, continually fall, lower and lower, as the curvature of the globe proceeds ahead, at again 8 inches per mile, squared. So Sir - kindly explain WHY my "real-world" experience, does NOT appear as YOUR MATHEMATICAL FORMULA asserts that it ABSOLUTELY MUST".

I have found NO ONE who can do other than say " Hmmm...well ah....I cannot explain this at all. But ahh....well...anyway..the earth is a globe!"

 

haha nej detta stämmer ju inte...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Skrev fel, menade att du bara menar om att jorden är platt. Har du helt plötsligt bytt åsikt och insett att jorden är rund för att det finns brist på bevisning om att jorden är platt?
Du har fortfarande inte visat mig ett klipp på en båt som åker mot horisonten, då får jag väl kolla upp det själv då.

Freudiansk felsägning av dig, vilket innebär att du själv faktiskt inser att jorden är platt! Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:
Akta så att du inte trillar över kanten. 

Finns ingen kant!

De höga isbergen i Syd omgärdar hela den platta jorden!

Finns alltså ingen sydpol!


   
SvaraCitera