Aviseringar
Rensa alla

HÄST-FRÅGAN! läs..


Ämnesstartare

Det har klagats mycket i tidningar & media den senaste tiden, om hästkött.
Då de funnit det i varor.

(Dock på falska villkor.
Det sägs vara nötkött, när det är hest!)

Vad är din åsikt?
Är det sådan skandal?
Vad skiljer det sig egentligen,från övrigt kött?
& INGEN kan väl egentligen komma och säga,
att de aldrig ätit en hamburgare? [wink]

"2012's - hästar finns inte,"
"2013's - hästar finns i allt!"

VAD DU ÄR SÖT, MIN KÄRA LILLA PONNY..
*badumtss*


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Äter inte kött så bryr mig inte nämnvärt om vad karnivorer får i sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problematiken är inte att det är häst. Problematiken är att de ljuger på innehållsförteckningen.


   
SvaraCitera

applepie01:

Not a big deal, vad fan gnäller alla om? (Du röstade på detta alternativ)

Hästkött som sådant är ju riktigt gott kött. Säljs ju ofta som smörgåspålägg. Problemet med debatten som rasar just nu kan ju delas upp i...

1. att tillverkaren/producenten sålt nötkött som hästkött vilket naturligtvis är helt fel. Dvs det är felmärkt.

2. att "vissa" påstår att hästarna får injektioner/vaccinationer/medicin som stannar kvar i köttet och som inte är bra för människan att få i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"man får det man betalar för" För det är faktiskt så att ser man mer till priset, än kritsikt granskar då kan man räkna med att inte få det förväntade. Det ligger i tiden.

Tycker att det är värre då med Island där dom hitta mat som inte innehöll kött alls trotts att det stod i innehållsförteckningen. Där är det riktigt fel. Men visst ska man kunna förvänta sig att det som står som inehåll faktiskt är innehållet.

Men hellre häst i maten än åsnor i riksdagen.


   
SvaraCitera

applepie01:

& INGEN kan väl egentligen komma och säga,
att de aldrig ätit en hamburgare?

Varför kommer alla med de värdelösa "argumentet"? Vad är det som säger att en hamburgare är hästkött? Det kan lika gärna vara nötkött, det vill säga av kossa. Det finns även hamburgare som är gjorda av 100 % känguru. Det finns alltså INGET som tyder på att en hamburgare är häst. Så sluta komma med det där äckliga helt värdelösa argumentet.

Och nej, tycker inte att det är någon big deal. Köper man äckliga små köttbullar från Dafgård eller vad de hette - eller färdiglagad lasagne från Felix, då får man nästan räkna med sådant. Man kan inte komma och säga att man inte vill äta hästkött av etiska skäl när man går och äter sådant kött.

Sveeeerige alltså.


   
SvaraCitera

Det blev ju helt fel... jag menade naturligtvis...

1. att tillverkaren/producenten sålt hästkött som nötkött vilket naturligtvis är helt fel. Dvs det är felmärkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Varför kommer alla med de värdelösa "argumentet"? Vad är det som säger att en hamburgare är hästkött? Det kan lika gärna vara nötkött, det vill säga av kossa. Sveeeerige alltså.

Jag var ju inte litegrann ironisk i det där? haha..
& JA, Sverige regerar. *badumtss*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizdakurac:

Problematiken är inte att det är häst. Problematiken är att de ljuger på innehållsförteckningen.

Sant, så sant..


   
SvaraCitera

applepie01:

Jag var ju inte litegrann ironisk i det där?

Ja, du ja. Men så finns det ju några andra också + att ironi inte direkt visar sig på internet.


   
SvaraCitera

Jag äter knappt sånt kött (helfabrikatsmat) men om jag skulle göra det så vill man ju veta vad man stoppar i sig.


   
SvaraCitera

soundsystem:

Varför kommer alla med de värdelösa "argumentet"?

På grund av hamburgekött.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

På grund av hamburgekött.

Du missade poängen, eller så är jag otydlig. Det som man idag benämner som "hamburgare" är knappast hästkött. Därför bör man ej säga så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Sveeeerige alltså.

Det som skulle kunna vara problematiskt, bortsett från den falska etiketteringen är också varifrån hästarna kommer. Det vill säga de kan enligt uppgift vara uttjänta tävlingshästar fullproppade med diverse kemikalier som inte är sådär asnyttigt för oss. Det kan man få vara lite upprörd över, tycker jag.


   
SvaraCitera

Nachac:

Det vill säga de kan enligt uppgift vara uttjänta tävlingshästar fullproppade med diverse kemikalier som inte är sådär asnyttigt för oss

Säkert självdöda hästar också. Håppla!

Och jo men visst, självklart kan det vara så. Faktiskt.
Men det kan du, och får nog ganska ofta i dig, på andra vis också. E-ämnen, tillsatser och annat hokuspokus.


   
SvaraCitera