Aviseringar
Rensa alla

Häxblandning


Ämnesstartare

Nu har jag lekt rövare (läs fjortis) och länsat lite i mammsens uteblivna alkoholskåp därhemma, det resulterade i en salig blandig gin, whiskey och annan småskit som ska drickas i helgen, hur tror ni jag kommer må? [bigcheers]

Så nu pojkar och flickor, beskriv eran värsta häxbladning! [cute]


   
Citera
Ämnesstartare

Vitamiintablett:

hur tror ni jag kommer må? [bigcheers]

som om du druckit sprit. det är knappast så att man mår annourlunda bara för att man blandar spritsorter. etanol är altid etanol. möjligtvis smakar det äckligt. men ha så kul eller nåt


   
SvaraCitera

Coolt

Undrar dock hur man länsar ett uteblivet ställe, men låt gå för denna gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

det är knappast så att man mår annourlunda bara för att man blandar spritsorter. etanol är altid etanol.

Håller inte med.
Är ju inte bara alkoholen man blir dålig av. Är allt annat skit också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Är ju inte bara alkoholen man blir dålig av. Är allt annat skit också.

om man tänker typ tanin i rött vin t.ex. så ja. men det är inte som så att man blir mer bäng bara för att man blandar spritsorter som många verkar tro.


   
SvaraCitera
höna

man blir inte fullare om man blandar t.ex vin öl å sprit. men man kan få en snefylla och så mår man SOM FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN dagen efter. så blanda isf bara olika spritsorter i häxblandningen, inget vin typ.

om du nu ska va en buzig fjårtiz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

bäng

Nej just det. Men jag tänkte på hur man mår dagen efter. [smile]


   
SvaraCitera

Den värsta (och märk väl enda) häxblandningen innehöll jäger,whiskey och vodka. Det funkade relativt bra, dock var det inte jag som drack upp den...

Hihi[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Random sprit inklusive becherovka (smakar pepparkaka) och minttu (smakar mint) och whisky. Resten minns jag inte. Vidrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

man blir inte fullare om man blandar t.ex vin öl å sprit. men man kan få en snefylla och så mår man SOM FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN dagen efter. så blanda isf bara olika spritsorter i häxblandningen, inget vin typ.

Nej, öl/vin/sprit har som helst inverkan såvida det inte skulle vara vissa ämnen som interagerar konstigt med varandra - men det känns osannolikt och har inget med indelningen av öl/vin/sprit att göra.

Däremot är det ganska vanligt att vara känslig/allergisk mot de tanniner som finns i (framförallt röd)vin, vilket kan ge huvudvärk osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man skall inte blanda ut Whiskeyn i det där skiten, skärpning.


   
SvaraCitera